Revolution 909 nu beschikbaar

kobuz

Ouwe rot
sinds gister is er weer een revolution 909 batch beschikbaar. Zojuist eentje besteld :)

Zalig. 300 klikken later betaald. Wat n chaos :) Had graag nog 2 707 / 727 displays erbij besteld maar nog nt op voorraad.

Chaos? Enige moeilijke hier was dat ik geen Paypal code kon krijgen, want geen bereik op de camping… maar eenmaal bereik zo besteld :)

Ik moest meermaals paypal app openen en dat kwam de website geen meter verder. Dan maar via sms. En adresgegevens opnieuw ingeven en nog dat vinkjes hier en daar… en dan bleek transport duurder… enz

Ah ja, Paypal lijkt idd niet op zijn best te zijn dezer dagen. Ik probeerde nog in de loggen met foto en paspoort maar ‘something went wrong’… maar goed. De net gesoldeerde firmware 4 kan eraf en gelijk de revolution erin :)

Let op: deze mod verandert de midi clock implementatie, waardoor er geen clock gestuurd wordt in stop modus

Hierdoor loopt bvb een 303 vast als je wil patterns programmeren, moet je eerst de kabel uittrekken. Enkel een probleem als je 909 master clock is uiteraard. Maar toch vervelend. Deze issue valt bij de maker in dovemansoren

Let op: deze mod verandert de midi clock implementatie, waardoor er geen clock gestuurd wordt in stop modus

Hierdoor loopt bvb een 303 vast als je wil patterns programmeren, moet je eerst de kabel uittrekken. Enkel een probleem als je 909 master clock is uiteraard. Maar toch vervelend. Deze issue valt bij de maker in dovemansoren
Een standaard 303 heeft toch geen MIDI? Dus bedoel je dan de DINsync?

Er staat dat de clock van de 909 'even strak' blijft lopen, als de oudere versies. De 909 clock loopt n mijn beleving helemaal niet strak. Als je een 303 of zo mee laat lopen gaat ie na enkele minuten uit de pas lopen. Dit hoor je ook in oude tracks, na een minuut of 3 loopt de 303 niet meer precies gelijk en de track is net op tijd afgelopen voordat het een ontspoorde trein wordt :) Al weet ik natuurlijk niet zeker of het dan ook aan de 909 ligt, maar het klinkt logisch dat ze toen een 909 als master gebruikten en dat klopt dan precies met mijn ervaring.

Ik lees dat sync ‘bugs’ gefixt zijn maar de timing hetzelfde is gebleven. Zou dat niet betekenen dat het ‘karakter’ gebleven is, maar dat de boel wel strakker blijft lopen?

Nja, toch geen onbelangrijk verschil?
Zou wel kunnen dat de DINsync implemantatie niet juist is (hier niet de mogelijkheid om het testen), maar standaard MIDI lijkt wel in orde! :)
Mjaa ik zeg exact wat er “mis” is, gewoon goed lezen. Die midi ga je extern converteren naar dinsync en dan heb je wel problemen in “stop” modus met de clock implementatie (en mogelijks ook met midi devices - ik weet er enkele)

Dat hoeft niet per se voor jou een probleem te zijn. Maar het kan wel een probleem zijn voor anderen.

Wat betreft sync issues en verschillende firmwares: die hebben niets te maken met desyncen op termijn (nooit voorgehad - al lees ik wel iets met v4 firmware die raar synct - maar vage beweringen zonder duidelijkheid). De 909 sync issue is dat soms bij “start” een clock pulse gemist kan worden. Veel minder erg dan sommigen beweren (gewoon eens stop start doen tot het wel goed zit)

Ik ga er ook aan beginnen, heb nog best wat nodig, Display ook, Komt er weer een nieuwe batch?
Groupbuy misschien een idee?

Display is ietsje minder fel eens de mod er in zit. Minder felle leds is een win hier 😁

Beste mod in heel de studio. Die rev 5 is zoals sex zonder rubber

Back