Echoes of the Deep

Phontaq

+---O---+
Dit weekend samen met mijn muziekvriend een nieuwe track gemaakt, een beetje geïnspireerd door Nils Frahm.

We hebben een eenvoudige iPhone-opname van een Frans strand verknipt tot allemaal korte drumgeluidjes en daarna met standaard Ableton-instrumenten (E-Piano, Piano en Drift) het nummer verder opgebouwd. Galm is de Valhalla Vintage reverb. Zangeres komt uit Synthesizer V, wat een top-plugin is dat toch.

Zo, en nu weer terug naar de hardware! 😅

Enjoy!

aparte werk stijl met dat strand filmpje voor de drum geluiden, maar dat past ook wel bij een apart nummer gaat best wel veel kanten op maar blijft toch een geheel

dacht in het begin bijna aan een soort viking intro met de zee/walvis geluiden en soort throat zang geluid, maar toen werdt het ineens chill, alleen na de 2 minuten die 2(3?) arps door elkaar was misschien net een beetje druk voor mijn smaak

Heel chill. Tot die weerwolf weer klinkt weer. 😱 Doe me denken aan father figure van G Michael en aan deze: herb albert rotation

Laatst gewijzigd:
Heel chill. Tot die weerwolf weer klinkt weer. 😱 Doe me denken aan father figure van G Michael en aan deze: herb albert rotation
Haha, een weerwolf had ik er zelf nog niet in gehoord. Het is eigenlijk een meeuwensample die omlaag gepitcht is waardoor het als een soort walvis ging klinken...

Herb Alpert ken ik van naam maar niet qua muziek, dus die ga ik eens checken, thanks!

Back