Ableton 12 BPM aanpassen met 100sten (2 cijfers achter de komma)

MacGyverGear

midi-life crisis
Hoop dat de vraag duidelijk is. Ik wil het BPM aanpassen van Ableton naar iets tussen de 123.7 en 123.8. Ik wil de audio niet warpen en audio van het begin naar het eind kopieëren zodat alles strak op de tel staat. Nu loopt het zichtbaar uit de maat als ik het afrond op 10en (Via SHIFT ingedrukt).

Dubbelklikken op het BPM was volgens mij ook een mogelijkheid om het BPM in te toetsen maar dan springt het BPM naar 120, mastertrack waarschijnlijk? En ook hier is het niet mogelijk om 100sten in te geven lijkt het.

Iemand een idee?

Laatst gewijzigd:
Never mind.. na klikken op het BPM kan je het toch ingeven op het toetenbord (cijfers boven de letters).. Ik had het wel geprobeerd maar op het nummerieke toetsenbord. En dat werkt (bij mij) niet. Gevonden dus.

Dank voor het meedenken, maar dat is het niet. Dat werkt wel op cijfers als ik iets intik in ieder geval. Misschien ligt het aan het toetsenbord wat ik hier gebruik, speciaal gekocht voor Renoise...

Bedoel je dit?
Getest met het numerieke deel van m'n laptop toetsenbord en met een los toetsenbord wat hier nog lag. Beide werkte hetzelfde. Numlock aan natuurlijk, maar dat is logisch.

Uit een kleine zoektocht blijkt dat de Numlock in Windows 11 is uitgezet in het register.
Aanzetten doe je in het register met de register-editor.

numlock aanzetten w11.png

Het zou nu moeten werken bij de volgende keer dat je opstart.

Uit een kleine zoektocht blijkt dat de Numlock in Windows 11 is uitgezet in het register.
Aanzetten doe je in het register met de register-editor.

Bekijk bijlage 3864076

Het zou nu moeten werken bij de volgende keer dat je opstart.
Dit is niet nodig. Het is alleen de 'initiële' waarde.
Als je daarna op de knop duwt, heb je alsnog numlock aan staan. En @MacGyverGear gaf aan dat het aanzetten van numlock niets uit maakte.

Dat is juist. Maar het gegeven is dus dat het OS niet reageert op de numlock toets van zijn gebruikte toetsenbord.
Volgens de fabrikant van dit (iets afwijkende) toetsenbord wordt het ondersteunt tot Windows 8

Wat er dus nu gebeurd is dat Windows 11 opstart waarbij numlock standaard uitstaat.
Windows 11 reageert niet op het indrukken van de numlock toets van zijn toetsenbord, waardoor hij het niet kan aanzetten maar ook niet kan uitzetten.

Door nu in het register de numlock aan te zetten start Windows 11 op met numlock aan en zou hij gebruik kunnen maken van het numeriek gedeelte van zijn toetsenbord.

Niet geschoten is altijd mis.

Laatst gewijzigd:
Dat is juist. Maar het gegeven is dus dat het OS niet reageert op de numlock toets van zijn gebruikte toetsenbord.
Volgens de fabrikant van dit (iets afwijkende) toetsenbord wordt het ondersteunt tot Windows 8

Wat er dus nu gebeurd is dat Windows 11 opstart waarbij numlock standaard uitstaat.
Windows 11 reageert niet op het indrukken van de numlock toets van zijn toetsenbord, waardoor hij het niet kan aanzetten maar ook niet kan uitzetten.

Door nu in het register de numlock aan te zetten start Windows 11 op met numlock aan en zou hij gebruik kunnen maken van het numeriek gedeelte van zijn toetsenbord.

Niet geschoten is altijd mis.
Hier windhoos 11 en geen probleem met numlock.

Hier ook geen problemen met numlock onder Windows 11.
Maar ik maak dan ook geen gebruik van zijn type toetsenbord.

Bedankt voor het meedenken. Ik heb mijn BPM op de hondersten kunnen afstellen.. Het werkt nog steeds zoals altijd via de bovenste rij cijfertoetsen.

Het keyboard is nogal een exotisch ding. Ik zocht iets met een mousepad. En hij is lekker compact. Tikt niet optimaal maar was een experimentje voor Renoise, waar ik afentoe de linkermuisknop binnen handbereik wil.
Hij is eigenlijk gemaakt voor de medische wereld en kan ook in de vaatwasser (ivm hygiënne). Ik kocht em van MP voor 30 tientjes ofzo..

Ik zit nu in mijn muziekhok en daar werkt het wel gewoon (met een ander toetsenbord).

Back