Bestelling binnen EU en de douane

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Ik overweeg een boek via een Duitse website in Zwitserland te bestellen maar ik lees op de site een mij onduidelijke bepaling:

Bei Lieferungen in die EU gilt:
Der Käufer bevollmächtigt uns durch seinen Kauf, die Verzollung in seinem Namen und in seinem Auftrag durchzuführen. Es gilt § 3 Abs.6 USTG, Es wird daher keine Umsatzsteuer ausgewisen, d.h. netto = brutto). Dem Käufer entstehen dabei keinerlei zusätzliche Unkosten. Bei Widerruf dieser Klausel Seiten Käufers wird der Kauf rückgängig gemacht und der Kaufpreis wird vollumständlich rückerstattet.
Auch deutsche Steuernummer vorhanden,

Kan dat kwaad?

Hmm, met al die onderliggende verkopers in allerlei landen zou ik het ook niet weten. Misschien hen gewoon zelf die vraag stellen?

Dit is de Google vertaling van wat ze er zelf over melden:

Voor leveringen binnen de EU:
Door aankoop machtigt de koper ons om de douaneformaliteiten in zijn/haar naam en voor zijn/haar rekening te regelen. Artikel 3 (6) van de Duitse BTW-wet (USTG) is van toepassing. Er wordt dus geen BTW in rekening gebracht (d.w.z. netto = bruto). De koper heeft geen extra kosten. Indien de koper deze clausule herroept, wordt de aankoop geannuleerd en wordt de aankoopprijs volledig terugbetaald.

Duits belastingnummer ook beschikbaar.

Als het vanuit Zwitserland naar NL verstuurd wordt dan kan de NLse tollenaar niet zien wat er bekonkeld is. Gaat de duitse webshop de nederlandse douane betalen? Ik zou het inderdaad even nachfragen.

beter inderdaad degelijk navragen, het woord is trouwens 'schengen' of te weten of je invoer riskeert. ik vergeet t ook telkens, wat een dom woord ook

Dank voor alle reacties. Ik denk dat ik het dan maar niet doe. Het heeft geen haast, en ik hou niet van administratief en financieel gedoe.

Heeft niet zoveel met Schengen te maken. Op spullen plus de verzendkosten uit Zwitserland betaal je normaal alleen de btw extra, kan door de verkoper of de site worden ingehouden, wat hier dus het geval is. Onder de 150 euro zijn er geen invoerrechten, die zijn er op boeken sowieso niet

Back