Instruo Pocket Scíon

Instruo komt met een instrument dat fluctuaties in de elektrische activiteit van levende organismen omzet in klanken en gaat € 149,- kosten.

Scherm­afbeelding 2025-08-31 om 09.35.09.png
Scherm­afbeelding 2025-08-31 om 09.35.27.png

"The Pocket SCÍON is a portable device that captures biofeedback data sourced from contact with living organisms. This data is used by the onboard sound engine to generate evolving soundscapes and a range of MIDI messages. The data is also accessible as OSC messages which are broadcast from the accompanying desktop application. Anyone can create, shape, and enjoy music with Pocket SCÍON regardless of existing musical experience. Despite its stand-alone, plug-and-play interface, experienced or adventurous users can use the MIDI and OSC output capabilities to integrate Pocket SCÍON and biofeedback into their studios, installations, and audio- visual projects."

Ik vind het een interessant 'kastje' en een beetje in de lijn van de Soma Ether die ik heb.
In de editor kun je van alles sturen, zoals de noten die getriggerd kunnen worden. Dat hij daarnaast ook MIDI uitstuurt maakt het voor mij muzikaal ook een aantrekkelijk ding.
Ik zie wel mogelijkheden!

echt iets voor de sjamanen en witte heksen onder ons al dan niet onder invloed van een of ander geestverruimend middel

wat cool en er zit ook een interne soundengine in. weet alleen niet hoe die soundscapes klinken.
kan ik dit ding aan mijn planten vastmaken?

kan ik dit ding aan mijn planten vastmaken?

Er zijn intussen diverse filmpjes op Youtube te vinden, maar inderdaad zit er een sensor bij die bestaat uit een kabeltje met twee klemmetjes.
Er zitten vier 'instrumenten' in en in de edtor kun je van alles regelen en ook de noten die getriggerd worden selecteren.
Vooral dat laatste maakte het in mijn optiek uitermate geschikt om te spelen in combinatie met de Chromaplane.

Scherm­afbeelding 2025-09-01 om 08.14.55.png

Wat ik er van hoor vind ik niet slecht, maar ik zie het primair als iets waarmee ik 'op locatie' klanken/melodieën kan creëeren en thuis mee aan de haal kan gaan.
Ik zag Divkid hem in combinatie met Hologram Microcosm gebruiken en dat is een apparaat dat mij tot nu toe ontgaan is, dus weer iets waar ik naar moet kijken. ;)

De echt interessante mogelijkheden komen wat mij betreft met de MIDI mogelijkheden, maar ook de OSC biedt mogelijkheden waarin ik mij wil verdiepen.
Ik weet nu dat er blijkbaar al eerder een Eurorack module Scíon was, maar het portable karakter is dat mij erg aanspreekt.

Microcosm is leuk, maar ik heb de mijne net vorige week verkocht :D Best leuk die Scion hoor maar ik zie voor mezelf even geen toepassingen nu ik de presets heb gehoord.

Voor mijn muziek niet toepasbaar maar zag dit of iets vergelijkbaars bij iemand en concept is echt tof.

Dat scheelt weer op mijn GAS lijstje. ;)
Dan weer iets anders verzinnen.
Deze Pocket Scíon gaat er wel komen trouwens.

Heb er slechts even mee gespeeld en dat klonk goed.
De komende dagen eens kijken wat er met de MIDI kan.
Misschien even aan de Muse hangen.
De Chromaplane vind ik wel een interessante combi.

Ik zou het niet erg vinden als er iemand een kastje voor zou maken waarin hij past.
Ik heb voor mijn NTS-2 een 3d-geprinte case gekocht dat hem wat robuuster maakt.
Hoewel de Scíon niet heel fragiel voelt zou ik dat wel een welkome aanvulling vinden.

Heb er slechts even mee gespeeld en dat klonk goed.
De komende dagen eens kijken wat er met de MIDI kan.
Misschien even aan de Muse hangen.
De Chromaplane vind ik wel een interessante combi.

Ik zou het niet erg vinden als er iemand een kastje voor zou maken waarin hij past.
Ik heb voor mijn NTS-2 een 3d-geprinte case gekocht dat hem wat robuuster maakt.
Hoewel de Scíon niet heel fragiel voelt zou ik dat wel een welkome aanvulling vinden.
kan ik me voorstellen ik ben bij mijn nts2 idd ook blij met mijn case van spillerphoto, meteen de suggestie ff opyoutube gedaan misschien als meer mensen dat vragen dat ze daar contact mee opnemen

Back