Instruo Pocket Scíon

Instruo komt met een instrument dat fluctuaties in de elektrische activiteit van levende organismen omzet in klanken en gaat € 149,- kosten.

Scherm­afbeelding 2025-08-31 om 09.35.09.png
Scherm­afbeelding 2025-08-31 om 09.35.27.png

"The Pocket SCÍON is a portable device that captures biofeedback data sourced from contact with living organisms. This data is used by the onboard sound engine to generate evolving soundscapes and a range of MIDI messages. The data is also accessible as OSC messages which are broadcast from the accompanying desktop application. Anyone can create, shape, and enjoy music with Pocket SCÍON regardless of existing musical experience. Despite its stand-alone, plug-and-play interface, experienced or adventurous users can use the MIDI and OSC output capabilities to integrate Pocket SCÍON and biofeedback into their studios, installations, and audio- visual projects."

Ik kon het toch niet laten even tussendoor de Scíon aan mijn ipad te knopen en dat werkt prima!
Ik joeg de MIDI door de Waldorf Microwave app en dat klonk goed.
Voor onderweg vind ik de ingebouwde instrumenten prima, maar de MIDI mogelijkheden maken het geheel nog een stuk interessanter

Vandaag de Scíon aan de P-6 gehangen en dat is toch echt wel geinig.
Als sample trigger is hij ook wel nuttig voor me.

Het is allemaal nog wat ongepolijst, maar ik zie wel mogelijkheden.

Het is precies die 'kneedbare willekeur' die ik heel prettig vind.
Ik heb van de week eens wat dromerige pianoklanken gegenereerd met de Pocket Scíon en het fijne is dat je voor elk instrument de noten die die worden getriggerd kunt instellen, dat maakt het relatief gemakkelijk om er met een pad wat akkoorden bij te spelen en een lekker ambient dromerig stuk te maken dat makkelijk als achtergrond bij filmpjes kan.

Het is precies die 'kneedbare willekeur' die ik heel prettig vind.
dit inderdaad, geeft de vrijheid om met andere variabelen te spelen, vandaag opname gedaan (met een flinke pot reverb en delays) waar ik vooral met 2 verschillende filters en noise speel heel andere ervaring dan wat ik normaal doe vooral heel erg relaxed

Back