Surrealistic Atmosphere

Surrealistic atmosphere ft innocente (Origineel)

Ik ben al lange tijd erg geïnteresseerd in surrealistische kunst. Het laat je mooi dagdromen in verrassende werelden.
Surrealisme is een kunstvorm die zich in Europa ontwikkelde na de Eerste Wereldoorlog, waarbij kunstenaars beoogden het onderbewuste zichzelf te laten uiten, wat vaak resulteerde in de beeldvorming van onlogische of droomachtige scènes en ideeën.

Gebruikte instrumenten:
* Akai MPC Key 61
* Acces Virus Snow
* Emu * E5000 Ultra
* Korg Z1Ac.
* Ac. Gitaar

Hoop dat je het leuk vindt :-)

Ik snap de productie, alleen mis ik wel een echt muzikaal "ohhh-vet!8)-moment in het nummer. Het wilt er wel heen. Mogelijk is dat ook de insteek geweest. Want net bij surrealisme is niets wat het lijkt. Keuze van instrumenten en arrangementen zijn dik in orde! Lekker bezig!! :D

Hola laboratorio.

Een echt geweldige track heb je
Gemaakt.
Word niet door iedereen gewaardeerd.
Maar heeft dan ook met muzikale kennis te maken.

Groeten van andreos.

Ik snap de productie, alleen mis ik wel een echt muzikaal "ohhh-vet!8)-moment in het nummer. Het wilt er wel heen. Mogelijk is dat ook de insteek geweest. Want net bij surrealisme is niets wat het lijkt. Keuze van instrumenten en arrangementen zijn dik in orde! Lekker bezig!! :D
Dank voor je reactie LN3. Ieder z'n smaak en voorkeuren

Ik kan alleen maar een diepe buiging voor je maken want zowel in geluid als beeld heb je iets prachtigs gemaakt, ik heb zitten genieten kan ik je vertellen!
Zoals gewoonlijk heb ik altijd wel een paar vraagjes omtrent je werkwijze;
de acoustische gitaar heb je dat allemaal zelf ingespeeld of is het een plug in
de zang; heb je ingezongen of heb je AI gebruikt, het klinkt prachtig trouwens
De beelden; als ik het goed onthouden heb gebruik je Pixverse toch maar kan me vergissen maar m'n vraag is; lukt het zo ondertussen goed met je prompts of is het nog steeds een beetje hit and miss en heb je deze clip kunnen maken met de credits voor één maand of had je meer nodig?

Ik kan alleen maar een diepe buiging voor je maken want zowel in geluid als beeld heb je iets prachtigs gemaakt, ik heb zitten genieten kan ik je vertellen!
Zoals gewoonlijk heb ik altijd wel een paar vraagjes omtrent je werkwijze;
de acoustische gitaar heb je dat allemaal zelf ingespeeld of is het een plug in
de zang; heb je ingezongen of heb je AI gebruikt, het klinkt prachtig trouwense
d met je prompts of is het nog steeds een beetje hit and miss en heb je deze clip kunnen maken met de credits voor één maand of had je meer nodig?
Dank je wel Krautrock. 👍👍👍

Acoustische gitaar en zang (samples) zijn van mijn inmiddels gepensioneerde ex collega en vriend. Hij heeft in het verre verleden een aantal jaren conservatorium gedaan maar is er voortijdig mee gestopt omdat techniek hem meer trok. Hij kan buitengewoon goed zingen (vind ik zelf), net als zijn vrouw overigens (doet hier niet mee). De andere gitaren, solo's en alle andere geluiden heb ik zelf ingespeeld met de bij de video vermelde instrumenten en enkele VST's.
De video is gemaakt met Chat GPT (script), Midjourney, Gen3, en video editing (Movavi). Nooit problemen gehad met de ruimte die me geboden wordt. Als iets mislukt dan doe ik er toch gewoon langer over. Ik publiceer nooit eerder dan dat ik er tevreden over ben, hoe lang het ook duurt. Dat is mijn enige criterium

Laatst gewijzigd:
Mooie muziek zeg! Zit fijn in elkaar, mooie balans tussen een beetje experimenteel en toch goed te volgen. Pima mix ook! Het beeld vind ik dan juist weer zo typisch gen-AI, dat boeit me dan weer helemaal niet.

Mooie muziek zeg! Zit fijn in elkaar, mooie balans tussen een beetje experimenteel en toch goed te volgen. Pima mix ook! Het beeld vind ik dan juist weer zo typisch gen-AI, dat boeit me dan weer helemaal niet.
Dank voor je mooie commentaar. 👍👍👍
Ik snap je mening ten aanzien van AI beelden. Ikzelf krijg er af en toe ook een plastic gevoel van maar je kunt er wel mooie (niet bestaande) dingen mee maken. Op dit moment boeit me dat enorm, maar ik sluit niet uit dat ik daar op een gegeven moment mee ga stop als ik het gevoel krijg dat het allemaal meer van het hetzelfde wordt.

Knap werkje! Weer iets waar je echt even voor moet gaan zitten. Het eerste gedeelte weet me het meest te pakken. De solo wordt me een beetje veel, maar ik ben niet percee de grootste liefhebber van gitaarsolo's.

Ik denk dat de generatieve AI beelden en video het best werkt voor dit soort surrealisme, juist vanwege de gekke arfefacten enzo, in deze context stoort het minder. Het weet zeker wel bijzondere beelden en taferelen te genereren. Het blijft een aparte evaring om naar AI video te kijken, soms mooi en vervreemdend, maar altijd met het 'oh het is AI, met zijn gekke fratsen' in het achterhoofd.

Echt een mooie track, heel knap, video erbij is iets minder, loopt niet echt in ritme met de muziek maar dit is meer een bijzaak , het gaat om de muziek en zoals gezegd helemaal top.

Knap werkje! Weer iets waar je echt even voor moet gaan zitten. Het eerste gedeelte weet me het meest te pakken. De solo wordt me een beetje veel, maar ik ben niet percee de grootste liefhebber van gitaarsolo's.

Ik denk dat de generatieve AI beelden en video het best werkt voor dit soort surrealisme, juist vanwege de gekke arfefacten enzo, in deorm ze context stoort het minder. Het weet zeker wel bijzondere beelden en taferelen te genereren. Het blijft een aparte evaring om naar AI video te kijken, soms mooi en vervreemdend, maar altijd met het 'oh het is AI, met zijn gekke fratsen' in het achterhoofd.
Dank je wel Jando 👍👍👍
Ik ben nog van de tijd van de soms vergeten gitaarrockhelden met hun lange geïmproviseerde gitaarsolo's. Hou er nog steeds enorm van.
AI zal niet iedereen aanspreken, maar ik vind het best wel fascinerende ontwikkeling ik momenteel best wel omarm ondanks de imperfecties.

Back