PWM Oscar

Het was 26u geleden al gelekt. Limited, enkel ingeschreven op de lijst kan je kopen... release vermoedelijk 2026. Rubber zijkanten die je kan verwijderen met magneten.
Zou ik me op de lijst zetten? Nachtje over slapen. Vermoedelijk niet.
Als er bij die 2500 pond nog import bovenop komt is t al lang niet meer grappig. En die Boscar komt misschien nog eerder uit voor pak m beet 899?
Nee denk niet interessant voor me, spreken we over 3700 euro afgerond.

Ik zie niet waarom de Oscar duurder moet zijn dan de Mantis. En dat gedoe met die limited run begrijp ik ook niet. Maak er genoeg met een goede prijs, iedereen blij.

Ze kopen blijkbaar op ebay die oude chip. Dus dat is vast n beperking. Er is sprake van een nieuwe chip ontwerpen maar ik had de indruk dat ze nog niet zo ver zijn.

Ik denk dat de Mantis slecht verkoopt en de prijs vd Poscar hoog genoeg is zodat ze winst maken?

En dat gedoe met die limited run begrijp ik ook niet. Maak er genoeg met een goede prijs, iedereen blij.
Nou dat is eigenlijk wel simpel te begrijpen.
Er is maar een hele kleine groep die z'n synth willen hebben.
De massa zit hier echt niet op te wachten.
Je gaat vervolgens een beperkte oplage maken,
wat de verkoopprijs leuk omhoog drijft.
Dan doe je er nog een sausje marketing bij over moeilijk verkrijgbare Z80's
en hopla snel inschrijven voordat ik te laat ben.

Volgens een bericht op het net komt er helemaal geen Z80 in.

The hardware will feature a new CPU that emulates the Z80A CPU and Chris Huggett’s original code.

Dat gaat dan waarschijnlijk een esp32bordje worden.

Volgens mij liep het niet zo goed met de synths van PWM. Als je nu zo genaamd een beperkte oplage synth uitbrengt. dan heb je op deze manier een bepaalde verkoop dichtheid. Kun je ook nog eens de prijs lekker omhoog gooien. Een Oscar is een van de vetste mono synths. Staat hoe dan ook in de top 10 mono synths. Misschien heeft die ook flink moeten betalen voor de printplaat ontwerp etc. Gelimiteerd, kan van alles wezen 10.000 stuks haha Ik vind PWM synths zeer interessant.

Die ebay chips koop ik voor 5 euro

Ze kopen blijkbaar op ebay die oude chip. Dus dat is vast n beperking. Er is sprake van een nieuwe chip ontwerpen maar ik had de indruk dat ze nog niet zo ver zijn.
Geen idee hoe lang ze al aan het ontwerp sleutelen, maar de Z80 kon je tot vorig jaar nog gewoon nieuw kopen:

hmm vermits een vriend van me oa een pro one heeft en de oscar toch zijn go-to bak blijft, zal ie vast geen trage envelopes hebben. Ik had m jaren terug in huis maar dat heb ik niet getest. Ik denk'dat een oscar eerder n dubbele wasp was? Ik heb geen studie gedaan, gewoon wat knoppen draaien zonder denken en kijken of t blijft boeien, wat oa een wasp kan: boeien.

Een Z80 koop je voor minder dan 2 euro in bulk, er zijn er eindeloos veel van gemaakt. En anders fpga je hem gewoon, ook al tig keer gedaan, open source. Of je draait een correcte emulator op idd een esp32 ofzo.

Een Z80 koop je voor minder dan 2 euro in bulk, er zijn er eindeloos veel van gemaakt. En anders fpga je hem gewoon, ook al tig keer gedaan, open source. Of je draait een correcte emulator op idd een esp32 ofzo.
Overkill ;). Je kan Z80 code nog gewoon op een eZ80 draaien, pinout is alleen iets anders maar daar kan je in het ontwerp rekening mee houden.
Die chip zit toch alleen in de Oscar om wat functies aan te sturen, geen audio? Lekker retro trage envelopes?
Ik haalde uit dat interview dat ze de originele code op de kloon draaien.

Back