Electro-Smith Daisy Field of Critter & Guitari Organelle M?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Heeft hier iemand ervaring met de Electro-Smith Daisy Field of de Critter & Guitari Organelle M? Ik ben nog steeds op zoek naar een handige en betaalbare manier om zelf geschreven soft synths in een reeds bestaande hardware synth te laden zodat ik niet steeds weer achter de computer hoef te zitten om die programma's uit te proberen of ermee te spelen. Maar het is moeilijk kiezen...

Wat een geinig ding! kun je hem ook via hdmi als oscilloscoop gebruiken?

de Critter & Guitari Organelle M, zag even een clipje voorbijkomen waar een monitor aangesloten zit en ik een waveform zag..

Als er een audio signaal uit komt kun je er ook altijd wel een oscilloscoop op aansluiten, daar heb je dan geen speciale kabels meer voor nodig.

Lijkt me dat de Daisy Field meer is voor het ontwikkelen van toepassingen voor de Daisy. Je kunt het gebruiken als apparaat om dingen te gebruiken, maar het is dan wel helemaal gericht op wat een Daisy kan. En waarschijnlijk met de beperking met wat een Daisy niet kan.

Op de Critter & Guitari Organelle M kun je PureData paches zetten, wat al leuk is:

Hoe makkelijk of moeilijk het is om er eigen C++ programmaatjes op te draaien weet ik niet...

De Organelle is in ieder geval handig. Gewoon scherm, toetsenbord en muis op aansluiten en klaar.

Grootste voordelen van Organelle zijn de makkelijke interface en dat deze rechststreeks headless Pure Data draait.
Dus je patch moet niet meer gecompiled worden, bij een Bela bijvoorbeeld wel (automatisch).

Ik gebruik de Organelle enkel voor Pd, maar er is bijvoorbeeld een goeie DX7 patch in een andere taal die ook goed op de Organelle draait.

Ik heb de organelle gehad, mooi apparaat en zeker de moeite waard Desondanks heb ik hem weggedaan omdat ik de monome norns nog leuker vindt

Back