Bandcamp

Ik zou graag Bandcamp Pro willen kopen, maar dat kan blijkbaar niet met een Visa Card, 'alleen Paypal'.
Wat overigens raar is voor een grote speler als Bandcamp dat zij niet de mogelijkheden bieden om ook bijvoorbeeld met Visa te kunnen betalen en was dan ook behoorlijk verrast.
Gezien de vele problemen in het verleden met Paypal heb ik Paypal jaren geleden voorgoed in de ban gedaan en als vervanging een Visa Card aangeschaft.
Ik ben daarom opzoek naar een alternatief.
Mijn nummers duren lang en daarmee ontkom ik niet aan een Pro Abonnement en dat is verder in feite ook geen probleem.
Bovendien wil ik graag (en dat is heel belangrijk!) nummers kunnen afschermen voor platenlabels zodat alleen zij inzage hebben. Een prachtige mogelijkheid die Bandcamp wel aan boord heeft.
Ik ben dus opzoek naar nuttige tips, bijvoorbeeld met een eigen website die deze mogelijkheden ook kan bieden?
Ik kon zelf helaas nog niets vinden en wellicht dat een van jullie met iets dergelijks werken?
Alle tips zijn welkom!

Alvast :halleluja

Laatst gewijzigd:
Espen kraft heeft recent een yt film gemaakt waarmee hij vertelt dat bandcamp de boom in kan. Misschien even kijken, het ging zeker over geld. En over privacy

Ik kwam ook uit op Hearthis, maar kan nergens vinden of deze ook een afscherm optie hebben.
Hearthis Pro is in elk geval wel een heel stuk goedkoper dan Bandcamp.
Zijn hier toevallig leden die gebruik maken van het Hearthis platform?

Espen kraft heeft recent een yt film gemaakt waarmee hij vertelt dat bandcamp de boom in kan. Misschien even kijken, het ging zeker over geld. En over privacy

Zo horen gaat Bandcamp Paypal er dus uitgooien en vervangen voor Stripe.
Vraag alleen is of Stripe dan een beter alternatief gaat worden? Ik heb zo mijn twijfels, maar wie weet. We gaan het zien.
In elk geval is Paypal daar op dit moment nog steeds aanwezig.
Wellicht dat Paypal alleen nog voor het afsluiten van een Pro Abonnement blijft en als dat zo is dan kunnen we Bandcamp sowieso wegStripen.

Soundcloud?

Mooi! Visa is inderdaad welkom op Soundcloud en private sharing is ook mogelijk !! :okdan:
Bedankt voor de tip Chielos! :okdan:
Verder heb je natuurlijk ook nog altijd de optie een eigen website te beginnen als portaal met alle info en die weer aan Soundcloud te linken. :eureka:
Ik hoop dat hier leden zijn die ook zoiets al gedaan hebben en wellicht nog wat goede tips kunnen geven?

Iemand nog goede ideeën rond het maken van een eigen website?
Wat ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn behoorlijk dure opties..:(

wordpress.com, 4€/maand ofzo.. personal account. Ik heb die. Kijk:

www.messagefromone.blog

Succes!

PS Stripe werkt perfect. Je bankkaart koppelen, dan kunnen de fans je muziek betalen via hun bankkaart

:)

Ik had nog nooit van hem gehoord, maar hij dus heel erg populair als ik je goed begrijp :dubbel:
Vroeger had ie wel aardige video's, tot hij ontdekte dat hij met rage bait veel meer views kreeg, dus nu loopt ie alleen nog maar te rellen om het reilen... heel vervelend.

Back