Live project

DRe

SSM spacestation
Mss gaan mensen over hun nek bij het horen van dit stukje live opgenomen track.

Gear used:

2 u47s zelf gebouwd van originelen parts
2 Alctron mp73a live
Neve centerpiece 5060 +4 Silk red engageren 75%
op de in komende bus een 2x Neve 5032 geen silk in 5043.
op de masterbus een SA670 Fairchild
Deze recordering heeft geen reverb of eq alleen compressors.
SpelersvanCugnon Junior Consort

Attachments

• kamerorkest0001.mp3
    17,9 MB
  • IMG_6149.jpeg
    IMG_6149.jpeg
    264,9 KB · Bekeken: 221
Laatst gewijzigd:
Bedankt alvast voor het luisteren , ik zit te denken om van 80% L R naar 60% L R te gaan. En de hoge viola s links net iets zachter te maken. mss is het dan meer balance. Die spelers doen het wel echt leuk.

Hola dre.

Ja hoor ik vind het mooi.
En classic ben ik gek op,topdus

Groeten van andreos

Dit was niet wat ik verwachtte toen ik de foto zag. Maar nu ik het goed lees, draait het om de opname en niet om de compositie of uitvoering? Overigens wel heel goed gelukt. :okdan:
Knap gedaan.
Hoe speel je zo iets in?
Veel studeren op je viool, cello of bas (en dan nog iets meer studeren). En dan voor een microfoon gaan zitten. :D

• Duimpje
Duimpjes: DRe
Hoi , nee het verhaal vanaf het begin .. ik ik ken een paar mannetjes die vaak concerten geven daar was ik mee in gesprek drie maanden terug
Maar laatst was ik in een een muziek shop .. ja een echte . Daar was een verkoper die ging afstuderen aan de HKU hij deed dat werk er bij. Ik kwam in gesprek met die jongen over muziek theorie akoestiek en natuurlijk Microphones . Synts gitaren. Micpres. Hij zei toen dat zonde was dat ik niets met die mics en apparaten deed dan alleen maar maken en in elkaar zetten
Testen en verbeteren waar mogelijk

Toen dacht ik , ik kan wel beginnende muzikanten opnemen, en kwam ik uit bij die personen die jeugd concerten organiseren. Ik raakte daar dus mee aan de praat. Ik kreeg (onkostenvergoeding) en een fles wijn om een jeugd groep op te nemen. Maar het was wel een echt concert dus het opnemen moest rondom het evenement zijn. Dus een paar mics mee genomen preamps op alles op een harde schijf gezet en toen een beetje mixen. Waarschijnlijk komen er nog wat meer concerten. Leuk om te doen en eigen mics te gebruiken. Zo doende. Het is dus niet zelf gespeeld. Ik neem het alleen op en ben van plan om het steeds meer uit te breiden met meer mics. Andere preamps andere settings. Meer een leermoment. Niet iedereen vind dat leuk. Ik vind het wel interessant. Het gaat wat dieper dan gewoon wat meer zetten. Beetje zoals Al Smith. Of dingen proberen uit het boek alla “a practical guide in the decca tradition” hoe pakt dat uit. Hoe klinkt dit anders dan dat. Ik ben eigenlijk helemaal geen classic fanaat. Maar het is wel knap en soms leuk.

Laatst gewijzigd:
heel mooi verhaal en prima gespeeld van die jonge muzikanten
-goed (warm) opgenomen ook ; het orkest komt prima tot z'n recht

ik luister de gansze dag naar Klara, fan van Le Consort - ter referentie

• Duimpje
Na een weekje weer geluisterd te hebben is het op dit moment met kleine veranderingen, Wanneer klinkt het nog beter enz enz. Volgende week probeer ik het met Tab v76 buizen preamps en dan weer vergelijken maar nu eerst dit. Mss horen jullie ook een verschil.

Nogmaals door de Rupurtnevedesigns 5060 gehaald . Dit keer door de 1073 modes . De eerste keer was het de 1064 modus.

Attachments

• kamerorkest004bleu.mp3
    17,9 MB
Laatst gewijzigd:
Wow Dre!

Was net of ik even naar Radio 4 zat te luisteren. Opname komt heel goed over, alles duidelijk hoorbaar mooie diepte. Het begint altijd bij de bron dat zijn de orkestleden die de dynamiek weten vast te leggen en jouw kunsten doen de rest. De concertzaal klinkt prachtig!

Wat een mooi gebaar!

• Duimpje
Dankje mooie woorden. Idd de zaal klinkt echt prachtig. Voor mij is het ook een soort race of welk element wat ik ooit heb aan geschaft of gemaakt , klinkt “zo” hoe klinkt een andere apparaat . Is er wel überhaupt verschil. Of is het wel de moeite om zoiets te houden.

Hey DRe, hij is waard om gedraaid te worden op Bullet. Zie je dat zitten? Morgen niet, maar de woensdag erop. Geef me een seintje als ie nog wordt aangepast. Top!

Gloomy :)

Mag hoor ,

Ben dol op klassiek, knap gedaaan maar moet zeggen komt hier beetje upper uit mn setup. en zelfs misschien iets te dynamisch in het hoog.... Heb je nog andere mixen?

p.s. mooi stereo beeld..

Laatst gewijzigd:
Opnemen is weer eens iets anders dan achter je synth zitten en zelf iets maken. Het enigste wat je hoeft te doen is opnemen en dan kan je lekker in de studio zitten en bezig zijn met het geluid zonder vast komende te zitten in creativiteit of andere dingen waar je soms tegenaan loopt met muziek maken. Gewoon lekker klooien met het geluid en zorgen dat het zo goed mogelijk klinkt. Heel leuk om te doen. Uiteraard ook het opname proces zelf is een leuke uitdaging. Alhoewel ik het zelf niet doe, snap ik heel goed dat je dit leuk vind om te doen. Heb het geluisterd over m’n telefoon en klinkt goed. Mooi stereo beeld ook.

• Duimpje
Ben dol op klassiek, knap gedaaan maar moet zeggen komt hier beetje upper uit mn setup. en zelfs misschien iets te dynamisch in het hoog.... Heb je nog andere mixen?

p.s. mooi stereo beeld..

Van het weekend ga ik het opnieuw doen maar dan met buizen preamps. Ik ben zelf ook Benieuwd of dat een groot verschil maakt , ik denk het niet want de 670 heeft al 18 buizen. Maar voor versterkers kunnen dat weer net iets anders doen overkomen. Dan is het weer een nieuwe mix waarschijnlijk een softere sound. Muggenziften ja/nee.
Ik zal in kleine wavefiles uploaden.

Laatst gewijzigd:
een referentie track geprobeerd van “royal Philharmonie orchestra”

Attachments

• blucon.wav
    6,7 MB
knap staaltje werk hoor....

Ik geef je hier een een remaster ...sound rebalance vb

Je versie is wat harsh voor de oortjes ...beetje dunnetjes in de mids en wat tebreed qua soundstage in de lows....anyway...beetje de boel wat warmer laten aanvoelen en de highs wat minder piercing gemaakt.en wat compressie
tis geheel op headphones gedaan dus zal niet perfect zijn maar tis ook niks meer dan een richting wijzer qua sound balans

pak je mix aan op wat punten en dan komt het geheel wat meer samen en klinkt het ook wat aangenamer voor het luisterend oor....

Attachments

• revision 1.mp3
    17,9 MB
Back