Live project

Hoi leuk dat je mee denkt. Ik heb oude spiekers vxt8 en yamies Ns10m spiekertjes . Kan heel goed wezen dat deze een klein beetje versleten zijn en dus niet meer weergegeven wat zou moeten.

Klinkt fantastisch hoor! Mooie open, gedetailleerde en frisse sound! Een genot om naar te luisteren. Ik laat 'm nog ff lekker spelen.

• Duimpje
Duimpjes: DRe
knap staaltje werk hoor....

Ik geef je hier een een remaster ...sound rebalance vb

Je versie is wat harsh voor de oortjes ...beetje dunnetjes in de mids en wat tebreed qua soundstage in de lows....anyway...beetje de boel wat warmer laten aanvoelen en de highs wat minder piercing gemaakt.en wat compressie
tis geheel op headphones gedaan dus zal niet perfect zijn maar tis ook niks meer dan een richting wijzer qua sound balans

pak je mix aan op wat punten en dan komt het geheel wat meer samen en klinkt het ook wat aangenamer voor het luisterend oor....

Hmmm je doet er wel iets mee waar die wat uit mee kan pikken moet ik toegeven. Maar vind toch de sound van TS beter klinken. Helderder, meer detail etc. Maar in jouw opname klinkt wel een mooie glue of zo. Dat dan weer wel.

Nu dan maar de eerst eq en gelijk maar echte bass boost omdat het ook wel lekker klinkt. Als meer een studio opname.

Cut op 10 kHz van -4

Boost op 6 op 100 Hz /cut op 5

Mid boost 8 kHz op 3

StarWars sound

Attachments

• eqp01.wav
    14,1 MB
Laatst gewijzigd:
Ik had lekker niet veel te doen dus dan ga je rommelen. Ik dacht ik ga eens vanaf scratch beginnen. Gewoon leuk om met nieuwe preamps te gebruiken. Hoe klinkt dit hoe klinkt dat. Nu zit ik in een spagaat want op de grote monitors klinkt het lekker vol maar op de ns10s boxie of hol achtig. Dit is dus de rede dat ik die dingen heb. Of moet je de yamis ns10monitors vergeten dezer dagen. (Gewone klassiek klinkt altijd wel gewoon oké op deze grotboxen)

Was in dit geval wel een beetje veel eq om een wat hippere modernere mix van te maken. Dus had ik veel dingen overdreven. Dat is niet echt handig. YamieNS10s krijzen dan wel hundred uit.

Voor classical liefhebbers,

Gisteren was het slecht weer dus in de studio door gebracht. Een nieuw stukje en een paar tweedehands spullen erbij.
De spullen waar het door heen gaat zijn: (alles in pairs ) eerst de U47 mics daarna de 1073 cloon. Deze super zacht gemaakt met -20 pad gebalanceerd (zelfgemaakt met exact de zelfde waardes) daarna door een pair Telefunken v72 daarna door eeen pair of Telefunken v74 voor het zijdezachte sound en 3D beleving die in een pair of Neve 5033 Eqs om de eerst holle reflecties te dempen in de recording Daarna ging het door een pair of Neve 5042 tape emulators vrij dik hoer door gehaald hehe. Daarna door een Neve 5014 stereo field editor om het stereo beeld geheel af te breken en opnieuw op te bouwen. Door zoveel transformers krijg je een behoorlijke hoeveelheid hoog gratis voor niets. Op de 5014 zit daar een Stereo Eq op om dat te regelen. Eerst maakt het ding van de omni opgenomen stereo pair mics meer een cardiod gefocust geheel (mono) de Depth en dan kan je met width er opnieuw stereo van maken zonder problemen daarna kan je de Depth daarna flinterdun in blenden. Ik had problemen dat het zeer dof werd wat ik had met de rauw tracks had Daarna ging het in de Neve 5043 compressor die in de Neve satelliet als parallel opgetuigd is aan gesloten. Deze ging naar de Neve 5060 centerpiece met bleu silk on. Op de mixbus centerpiece 5060 zit bij mij de de Stamaudio 670 Fairchild compressor. Op de uitgang van de centerpiece zat een Neve stereo pre 5012. Dit ging in de RME UFX. Daw alleen gebruikt als recorder. Dit is nummer 2 in tracks . Je kan dit specifieke stukje menuette stukje opzoeken door te te zoeken naar /op Divertimento kv287 van KV525III menuetto I “eine kleine nacht muziek”. meestal gepeeld door het Berliner Philharmonisch orkest.

Attachments

• DivertimentoKV287KV525IIIMenuetto1.mp3
    7,6 MB
Leuk

Back