Bandcamp betalingen voortaan via Stripe

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Super makkelijk en goed voor de verkoop. Gewoon je bankkaart koppelen. :okdan:

Starting summer 2025, we’ll begin transitioning to a new payment system powered by Stripe, replacing PayPal.

Niet dat ik het gebruik... maar ging Espen Kraft hier ook al niet over de zeik van?

Irritant dit, dus nu moet ik al mijn gegevens aan weer een andere betaaldienst gaan geven?

Waarvan niet? Die man is alleen nog maar uit op clicks en zou ik niet te serieus nemen.
Vroeger kreeg ik hem nog voorbij op mijn youtube suggesties... maar ik heb een positief algoritme denk ik nu :D

Irritant dit, dus nu moet ik al mijn gegevens aan weer een andere betaaldienst gaan geven?

Denk maar aan de voordelen, beste @kobuz :engel:

Misschien moet ik er nog meer induiken, maar ik zie voor mij geen voordelen zo 1, 2, 3. Ze kunnen mij geld overmaken via Paypal, prima toch? Waarom moet ik een nieuw account van een systeem hebben zodat fans dat kunnen gebruiken? Lekker makkelijk voor bandcamp, ze gaan tussen de betaling uit, maar blijven wel de fee pakken.

Misschien moet ik er nog meer induiken, maar ik zie voor mij geen voordelen zo 1, 2, 3. Ze kunnen mij geld overmaken via Paypal, prima toch? Waarom moet ik een nieuw account van een systeem hebben zodat fans dat kunnen gebruiken? Lekker makkelijk voor bandcamp, ze gaan tussen de betaling uit, maar blijven wel de fee pakken.
De fee is als het goed is een stuk lager.

Zal er later eens goed naar kijken, wellicht wat dingen door elkaar aan het halen.

Die Espen legt het 'probleem' toch best
wel neutraal uit deze keer.

Er zijn wat dingen gaande waar je wel over
na zou kunnen denken voordat je er in mee gaat.

Die Espen legt het 'probleem' toch best
wel neutraal uit deze keer.

Er zijn wat dingen gaande waar je wel over
na zou kunnen denken voordat je er in mee gaat.

DIKKE zever. Je moet helemaal geen foto van jezelf geven, en ook geen ID-kaartgegevens. Gewoon een bankrekening koppelen. Ik ben al maanden geregistreerd op Stripe.

Zever is het niet, het ligt eraan waar je woont en wat voor regels er zijn in jouw land, dat staat er letterlijk voor je naar Stripe wordt geleid. Ik ging er ook vanuit dat ik weer een andere organisatie mijn paspoort moest gaan sturen, maar in NL hoeft het blijkbaar ook niet, dus wat dat betreft wel lekker snel en makkelijk geregeld.

DIKKE zever. Je moet helemaal geen foto van jezelf geven, en ook geen ID-kaartgegevens. Gewoon een bankrekening koppelen. Ik ben al maanden geregistreerd op Stripe.
Denk dat je het stukje over Stripe verkoopt je gegevens
aan de hoogste bieder hebt gemist.
Als dat voor jou geen probleem is, prima.
Maar voor mij zou dat een dikke NO zijn.

Ik pas ook. Heb me net ook van spotify verwijderd qua muziek. Teer maar op een ander

Wist ik niet dat het nu niet meer via PayPal gaat, tijdje niet meer naar Bandcamp omgekeken.
Mooie reden om met Bandcamp te stoppen en alleen nog maar verkoop op Vinyl te doen, ben klaar met al die digitale "diensten"

Verklaar U nader.
Vermits ik enkel geld aan hen betaal (hoe langer hoe meer) dat meestal de artiest niet zal krijgen vermits ze te kleine sommen afromen en ik bijna uitsluitend kleine bands luisteren t nooit andersom zal zijn, ik krijg ook nooit een cent voor mijn muziek, komt er dit klein detail boven op. Klein. Sarcasme

Vermits ik enkel geld aan hen betaal (hoe langer hoe meer) dat meestal de artiest niet zal krijgen vermits ze te kleine sommen afromen en ik bijna uitsluitend kleine bands luisteren t nooit andersom zal zijn, ik krijg ook nooit een cent voor mijn muziek, komt er dit klein detail boven op. Klein. Sarcasme

Maar nu heb je 't over Spotify. Wat heeft Bandcamp (=dit topic) daarmee te maken?

Bandcamp verkoopt je gegevens via stripe. Mijn reactie was op Gloomy

Back