AKAI RHYTHM WOLF wellicht een onbegrepen parel?

MstrFX

B T N!
Laatste tijd weer even met de RHYTHM WOLF lopen rommelen.
Deze bak lijkt me toch een beetje onbegrepen. Waar veel producers kicks layeren zien veel mensen (gok ik) niet het potentieel van de BASS SYNTH.
Als je deze a-typisch inzet met je kick kun je interessante kicks maken. Persoonlijk vind ik dit een heel goed alternatief voor de jomox mbase of andere dedicated kick designers.
Zijn er nog Rhythm Wolf gebruikers hier?

Laatst gewijzigd:
Tom cat klonk eigenlijk ook best wel leuk. :)

Ik kom ze niet zo veel in het wild meer tegen maar ik zit ook in een hele andere levensfase..

Ik heb die plastic side cheeks er wel afgehaald, ga denk ik nog de JRC ic summing opamp verwisselen met een sparko's discreet model.
Maar kwa levensfase.. als je de HOWL helemaal op 0 zet komt er zelfs vriendelijke percussie uit. Maar de knoppen zijn wel exponentioneel.. gaat echt per milimeter..

haha ik zie het thx (de settings zijn idd vrij extreem op zn zachts..)

:luv:

Dat grooved zeker!!

Ik denk dat er gewoon de laatste jaren, door de stortvloed aan drumdoos dingen, ook analoog, gewoon niet meer de 'urge' van vroeger is. Het gear hunten zeg maar en juist iets specifieks willen wat niet meer gemaakt wordt. Zoveel aanbod in vergelijk met 2 á 3 deccenia terug. Marktwerking is best een raar mechanisme soms.

Was het ook niet dat de Rhythm Wolf (en wellicht ook de Tom Cat) in een midi setup met andere gesyncte dingen wat afwijkend gedrag had? Hij gaat verder waar je gestopt bent terwijl elk ander Midiclock drumding gewoon weer vanaf de eerste step begint. Dat maakt em lastig te temmen natuurlijk.

Nou goed punt @BasicSystem ook stuk goedkoper dan een euromodule zie ik..Maar in deze fase hoef ik effe niet meer distortion haha.

Was het ook niet dat de Rhythm Wolf (en wellicht ook de Tom Cat) in een midi setup met andere gesyncte dingen wat afwijkend gedrag had? Hij gaat verder waar je gestopt bent terwijl elk ander Midiclock drumding gewoon weer vanaf de eerste step begint. Dat maakt em lastig te temmen natuurlijk.
Ga dat vandaag even checken.

Midi clock vriendjes en Ableton gaan vaak niet zo goed samen.. hele topics over. Ik heb ooit een ERM clock gekocht omdat ik er helemaal klaar mee was. Toen het alsnog bij midiclock vriendjes only gehouden.. en in combinatie met Abletonlink via Akai MPC/Force, die dan weer de miniclock vriendjes syncten... Maar dat was allemaal voor mijn midilife crisis.. :D

Ik had de tom cat bij op de laatste synth meet. Er was een bezoeker met interesse. EEN. Ik breng volgende meets niks meer mee 😅

Midi clock vriendjes en Ableton gaan vaak niet zo goed samen.. hele topics over. Ik heb ooit een ERM clock gekocht omdat ik er helemaal klaar mee was. Toen het alsnog bij midiclock vriendjes only gehouden.. en in combinatie met Abletonlink via Akai MPC/Force, die dan weer de miniclock vriendjes syncten... Maar dat was allemaal voor mijn midilife crisis.. :D
Heb net even wat lopen checken maar er is misshien nog een mogelijkheid met de GATE TRIG in.. clock niet dan blijft ie gewoon lopen maar wellicht met een DC out trigger.. Maargoed usb reset prima.

Een midi naar din sync zou nog kunnen eventueel..beetje teveel moeite..

Laatst gewijzigd:
Heb net even wat lopen checken maar er is misshien nog een mogelijkheid met de GATE TRIG in.. clock niet dan blijft ie gewoon lopen maar wellicht met een DC out trigger.. Maargoed usb reset prima.

Een midi naar din sync zou nog kunnen eventueel..beetje teveel moeite..
mijn cr 78 en minipops 7 doen dat ook niet, een pattern start vanaf t begin, kleine pijn. Een platendraaier doet dat ook niet :D

Ik heb een keer een experiment gedaan met mn drumlogue audio outs, om een andere drumlogue te triggeren... Wellicht leuk experiment om ook met je Cr78 en Minipops te doen? p.s. in het flimpje zijn flitsende rode ledlampjes te zien, maar dat is gemod door de transperante verleng buisjes weg te laten in de face plate. Dus de leds zijn nu verzonken en veel minder heftig.

Note to myself. Dit ga ik ook eens met de Wolf doen..

Heb die Timbre Wolf net even bekeken.. met zn 4 outs prima in modular te integreren ... zag er geen te koop op reverb...

Mr Danny WOLFers volgens mij wel ;)
Hij heeft er echt houten side cheeks op gezet..
Zag ook dat Moderat de R wolf (heeft) gebruikt..

Screenshot 2025-10-10 at 22.13.44.png

Dat Boss pedaaltje heeft dus blijkbaar ook midsweep eq..

Back