Interview dj Gizmo: verspilde tonnen met drank en drugs

Ik weet niet, ik vind dat soort verhalen zo, tja, geromantiseerd. En natuurlijk kloppen ze wel, maar mensen zoals Duncan Stutterheim gingen wel goed met hun geld om dankzij hun zakelijke achtergrond (in tegenstelling tot bv concurent multigroove Ilja, waar ik zelf ook ooit zakelijk mee te dealen heb gehad, ugh). Net als andere pioneers in de house. Maar die hebben dan geen sappig verhaal om nu te melken en doorleefde gezichten bij te trekken, even kort door de bocht. En inderdaad kwam er VEEL geld binnen van royalties van verzamel cd's. Dat je binnen een korte tijd een rijtjeshuis kon kopen in de jaren 90, of 2 onder 1 kap. DJ Promo heeft ooit gezegd dat hij rond het millenium elk jaar een nieuwe audi kon kopen, en kelly van evil activities heeft bij een slam FM interview gezegd dat hij 2 tot 3 ton per jaar verdient. Dan zit je wel bij de elite natuurlijk, maar toch. Ik denk dat de meest succesvolle 90'ers al een zakelijke achtergrond of op zijn minst een ondernemers mentaliteit hadden. Dat kan vaak niet gezegd worden over de studio nerds die niet zo met geld bezig zijn en dan ineens overspoeld worden met (vrouwelijke) aandacht, drugs en cash betalingen.

Ik heb zelf op 50+ CD compilaties gestaan sinds 1998 dus heb ooit uitgerekend wat dat brutto opleverde, aangezien ik een heel slecht contract had. Dat was dus zelfs na de echte top tijd.
Met een goede contract, of als je zelf ook het platenlabel bent, kloppen al die cijfers wel. Dat staat nog los van de boekingen die vooral nu het meeste opleveren.
Ik meende een keer gelezen te hebben in The Thundermagazine dat Catscan het contract van ID&T liet nakijken door zijn advocaat. Na goedkeuring van zijn advocaat ondertekende hij het contract.

Had ik beter ook kunnen doen, want die kennis van m'n ouders die bij buma stemra werkte zei "het contract is streng maar er staat niks raars in".
Dat had 10k extra aan gear aankopen kunnen opleveren :stupid

Kan ik mij voorstellen. Je had rond 98 wel een grote hit..
En je werd vaak aanbevolen in Thundermagazine bij top 10 platen bij dj's.

Had ik beter ook kunnen doen, want die kennis van m'n ouders die bij buma stemra werkte zei "het contract is streng maar er staat niks raars in".
Onder welke naam / met welke nummers was jij destijds actief? Was benieuwd of ik er iets van (her)ken.

P_20251015_183701.jpg
@Analogic gevonden :D

Club X volume 4

:)

Een van de uitblinkers wat mij betreft. Goed nummer

Die was ik helemaal vergeten, heb 'm zelf ook :D
Track 11 is echt een drama .....
Maare, we hadden het over deejay Gizmo :dj:

Ik heb ooit nog eens File 1 (Promo) voor €100 van je overgenomen. Volgens mij zat je hier ook op het forum vroeger, maar dan onder je eigen naam. Of dit was op het kraakpiep forum, kan ook wel.

Vriendin van ons (Iris) was de (of een) ex van dj gizmo. Dat vonden we toen mega stoer. Nooit ontmoet, die Ferry, maar schept toch een band op de een of andere manier. Leuke tijd dat gabbergedoe, maar na 3 jaar was ik er wel klaar mee en gingen we ‘mellowen’ in de la^ds in DeHaag bij dj Ramon.

Energiehal was wel m’n vaste honk voor gabber, en een enkele keer wezen afteren in parkzicht. Toffe tijd& leipe shit voor een 14/15 jarige 🤪🤪

Back