Interview dj Gizmo: verspilde tonnen met drank en drugs

Helemaal mee eens. Lang leve het MBO! De nadruk ligt in Nederland heel erg op hoger onderwijs en met een beetje pech krijg je later een goedbetaald bullshitbaantje. Die misschien wel weer wordt overgenomen door AI. Dan kun je beter een goede metselaar, verpleegkundige of tegelzetter zijn. En het zou terecht zijn als we de lonen gelijk trekken. Maar dit even offtopic.
Wel een klein beetje kort door de bocht. Op alle opleidingsniveaus bestaat bullshit werk en werk dat weg geautomatiseerd wordt.

Voor die grote ID&T-feesten kregen ze maar 750 euro per avond, zei hij. Dat is echt peanuts als je kijkt naar de inkomsten. Het is niets voor niets dat er boekers opstonden.
Ik las ooit dat PCP/ Marc Acardipane van 4000 gulden naar 3000 gulden moest, anders kreeg die te weinig boekingen.
Hij verdiende wel makkelijk met zijn MPC destijds.

twas 3000 gulden voor een half uur in de topdagen, 5 clubs op een avond en kassa.

De laatste keer dat ik op een 'echt' hardcorefeest was, was bij Hellraiser in de Marcanti in Amsterdam. 2 of 3 kleine zaaltjes met een rookmachine en een stroboscoop, veel meer was het niet :) Zal ergens in '94 geweest zijn ofzo.

1760516700093.png

Ben vrij zeker dat het deze was: Hellraiser · feest

Met Gizmo :)

Laatst gewijzigd:
twas 3000 gulden voor een half uur in de topdagen, 5 clubs op een avond en kassa.
Dat hadden Neophyte/Bodylotion, 3 Steps Ahead en G-Town Madness in die tijd volgens mij.

PCP was toen echt wel legendarisch. Ik had ze 2x mogen meemaken: Thunderdome 99 en Digital Overdose in 2006

Leuk artikel over de Energiehal in Rotterdam, ben er nog wel eens geweest op een feestje begin jaren 90.

Voor mij stopte de hardcore toen ik de Engelse rave en ambient leerde kennen. Vond spacen toch leuker dan rossen :)

Oh, en veel techno ook. Was een tijdje stamgast bij de Awakeningsfeesten in de Westergasfabriek, al had ik dat rond 2000 ook wel gezien.

Leuk artikel over de Energiehal in Rotterdam, ben er nog wel eens geweest op een feestje begin jaren 90.

Samen met Sporthallen Zuid wel de beste locaties in NL destijds.

"Ik was er vanaf het begin af aan bijijijijijijijijijijijijijijijij .........." :D

Ik was zeker geen pionier, want in de tijd dat ik me met hardcore bezig hield waren er al "Arcade TV-CD" verzamelaars van, dus dan weet je dat de commerciële AIDS al minstens in de incubatiefase zit. Heb nog wel actieve herinneringen aan dat "Poing" en "Alles naar de Klote" etc. uitkwamen maar dat was volgens mij nog iets eerder. Maar hey, ik was 16 ofzo. Don't judge me :D

Tijdgenoot Chosen few is blijkbaar deze week overleden. Vond ik ook altijd een van de toppers uit die tijd.

Ik heb tussen 1995 en 2000 wat feestjes gedaan.
Thunderdome in landsmeer 96 was mn eerste grote housefeest (ik was 15 of 16).
Geen gizmo of chosen few daar, maar wel de minstens zo legendarische 3 steps ahead.

Af en toe een lijstje met 'gouwe ouwe gabber klassiekers' aan knallen is nog steeds leuk, en sommige hebben de tand des tijds nog best aardig doorstaan imho

(Dj Arjuna's shoot that motherfuck had ik net nog aan tijdens werk... Hit nog net zo lekker hard als destijds...
Name of the Dj van chosen few vind ik ook nog steeds lekker om er maar ff twee uit te pikken die ik vandaag nog even de revu heb laten passeren)

Ik weet niet, ik vind dat soort verhalen zo, tja, geromantiseerd. En natuurlijk kloppen ze wel, maar mensen zoals Duncan Stutterheim gingen wel goed met hun geld om dankzij hun zakelijke achtergrond (in tegenstelling tot bv concurent multigroove Ilja, waar ik zelf ook ooit zakelijk mee te dealen heb gehad, ugh). Net als andere pioneers in de house. Maar die hebben dan geen sappig verhaal om nu te melken en doorleefde gezichten bij te trekken, even kort door de bocht. En inderdaad kwam er VEEL geld binnen van royalties van verzamel cd's. Dat je binnen een korte tijd een rijtjeshuis kon kopen in de jaren 90, of 2 onder 1 kap. DJ Promo heeft ooit gezegd dat hij rond het millenium elk jaar een nieuwe audi kon kopen, en kelly van evil activities heeft bij een slam FM interview gezegd dat hij 2 tot 3 ton per jaar verdient. Dan zit je wel bij de elite natuurlijk, maar toch. Ik denk dat de meest succesvolle 90'ers al een zakelijke achtergrond of op zijn minst een ondernemers mentaliteit hadden. Dat kan vaak niet gezegd worden over de studio nerds die niet zo met geld bezig zijn en dan ineens overspoeld worden met (vrouwelijke) aandacht, drugs en cash betalingen.

Ik heb zelf op 50+ CD compilaties gestaan sinds 1998 dus heb ooit uitgerekend wat dat brutto opleverde, aangezien ik een heel slecht contract had. Dat was dus zelfs na de echte top tijd.
Met een goede contract, of als je zelf ook het platenlabel bent, kloppen al die cijfers wel. Dat staat nog los van de boekingen die vooral nu het meeste opleveren.

Laatst gewijzigd:
Tijdgenoot Chosen few is blijkbaar deze week overleden. Vond ik ook altijd een van de toppers uit die tijd.

Geen gizmo of chosen few daar, maar wel de minstens zo legendarische 3 steps ahead.

Af en toe een lijstje met 'gouwe ouwe gabber klassiekers' aan knallen is nog steeds leuk, en sommige hebben de tand des tijds nog best aardig doorstaan imho

(Dj Arjuna's shoot that motherfuck had ik net nog aan tijdens werk... Hit nog net zo lekker hard als destijds...
Name of the Dj van chosen few vind ik ook nog steeds lekker om er maar ff twee uit te pikken die ik vandaag nog even de revu heb laten passeren)
Ja man, ik lees op mijn facebook feed niks anders dan reacties op zijn overlijden =( die heeft wat mooie knallers gemaakt, en "ik heb ze allemaal op vinyl".

De negative A remix van shoot that mf vind ik trouwens beter dan het origineel, dat even daar gelaten.

DJ Arjuna - Shoot That Motherfuck (Negative A Remix)

Ik las het gister. Ook gelezen dat hij een tijdje ziek was. MuzikXpress had een tijdje terug een leuke interview met hem opgenomen.
Al vond ik Chozen Paradize wel mooier dan In The Name of The DJ.

Back