Nog ongetitelde italo-track

Calculator Operator

Tel ik na 15 jaar hier als ouwe rot? Vast wel.
Ik heb een nieuwe italo-track in mekaar gebeund, dus bij dezen. Ik weet nog geen titel ervoor, daar ben ik altijd slecht in, maar dat komt nog wel. Ik ben vooral benieuwd hoe de track bevalt, dat is het belangrijkste natuurlijk.

Laatst gewijzigd:
Mooi nummer. Mag ik 'm woe de 29ste draaien op Bullet? Als je een titel hebt geef ons ff een seintje want nu staat ie genoteerd als "Untitled yet". ?

Zo gaan we goed, hey!

:)

Gloomy

Klinkt leuk. Lekker zomers en vrolijk.
Beste manier om een titel voor je track te vinden is om er vocalen bij te zoeken.
of zelf inzingen in gebroken engels zoals het echte italo betaamt
De zang in de hook is meestal 1 op 1 je titelsong.

Gaat me wel wat snel om Italo te zijn...
Ietwat minder reverb geeft wat meer definitie. In mijn oren klinkt het alsof het afgespeeld is, achteraan in een garage en ik vooraan aan de poort sta.
Gooi er nog wat toms in of laat ze wat beter uitkomen 😉
De mix in zijn geheel eens herbekijken 😉

Saluti dall´ Italia! 🇮🇹

Cheers,
Exo. :mega:

Ja ik heb de track zelf nu wat te vaak gehoord om de mix helemaal te kunnen maken, moeten bij mij altijd een paar dagen tussen zitten. Ga ik zeker nog naar kijken. @e-Gloomy-nations je mag 'm zeker draaien, tegen de 29ste zal 'ie wel een titel hebben en hoogstwaarschijnlijk een andere mix, dus hou 'm even in de gaten :D.

Wat mij betreft mag er tijdens de synthforum contest een aparte ITALO contest parallel lopen.. heerlijk effe.. Alsof je aan je huid ruikt of koffiebonen tussen het fijnproeven. Maar de italo brutalo onder ons verdient natuurlijk ook een erenplaats.

Klinkt leuk. Lekker zomers en vrolijk.
Beste manier om een titel voor je track te vinden is om er vocalen bij te zoeken.
of zelf inzingen in gebroken engels zoals het echte italo betaamt
De zang in de hook is meestal 1 op 1 je titelsong.
Helaas zijn mijn vocale talenten... eh... niet.

Maar wat je zegt klopt wel, ik moet altijd denken aan deze parodie, die is echt ongelofelijk spot-on:

Ik heb wat reverb teruggeschroefd, hier en daar wat levels een klein beetje aangepast en wat EQ op sommige tracks gezet en nu komt alles veel beter naar voren eigenlijk. Ook, omdat het de eerste track is die gebruik maakt van m'n nieuwe Behringer Wave, is 't Silver Waves geworden.

Italo Brutalo ken ik wel ja, klinkt mij over 't algemeen net iets te modern. Ik ga voor een iets ouderwetsere sound, dat probeer ik op een paar manieren:

Nu is 't niet zo dat ik strikt ouwe gear gebruik, maar er zitten wel stukken in die gespeeld zijn op een PolySix zonder midi door een Yamaha E1010-delay bijvoorbeeld, geeft een iets losser gevoel en net iets meer de sound van vroeger zeg maar. De gated pad komt uit m'n Moog One, maar ik moet zeggen dat voor de Juno-emulatie die ik wilde voor die gated pad het een stuk lekkerder klinkt door een BOSS CE-300 en Drawmer DS-201 dan door de interne chorussen van de One en een gate in de DAW. Dat zijn dingen die ik vaak iets te steriel vind in moderne italo-disco.
Ik trek m'n drums uit VPROM omdat dat een daadwerkelijke emulator is die de originele μ-law samples kan lezen en dan klinkt de pitch shifting een stuk beter dan met normale WAV samples.
En daarnaast heb ik dan nog de neiging om alles teveel te verzuipen in reverb en delay, en dat maakt mijn tracks dan weer te modderig. Nu werd dat vroeger ook wel eens gedaan bij van die B-productie italo maar dat is eigenlijk natuurlijk helemaal geen wenselijke sound.
Ik trek eigenlijk altijd m'n bas uit mijn Sub-37 maar deze keer heb ik wel een andere patch gebruikt dan normaal, die is inderdaad niet zo heel strak. Ik gooi straks eens een lately eronder ja, toch eens checken of dat goed klinkt zonder de mix modderig te maken.

@Exoterrestrial Goeie tip, de bas layeren met lately. Ik vind lately alleen altijd een beetje body missen maar de punch die 't geeft maakt de baslijn wel echt een stuk strakker. Nou, @e-Gloomy-nations, dit is de versie die je kunt draaien, vanaf nu blijf ik eraf :D

Back