Hey - Ik maak de SineCircle NEO controller :)

SineCircle

Nieuwkomer
Hallo iedereen!

Vroeger was ik hier jarenlang lid onder de naam "Sarrova-Q". Altijd veel plezier beleeft aan dit forum en vooral veel bijgeleerd!
De voorbije jaren heb ik als "aurex" veel optredens gedaan (electro house / techno) en veel geknutseld met live setups, Ableton, soft synths en MIDI controllers.

Dat laatste heeft me ertoe aangezet om ook een eigen hardware controller te bouwen en van daaruit ontstond een nieuw bedrijf: SineCircle.

Ik maakte de NEO vooral door een persoonlijk gemis: de MIDI controllers die op de markt zijn vind ik veel te algemeen en zijn eigenlijk niet ideaal om synths aan te sturen: ze hebben veel te weinig controls, missen de juiste tekst, kunnen geen geavanceerde MIDI doorsturen, en zijn niet geschikt als je meerdere softsynths uitgebreid wil mappen. Daarom maakte ik de NEO, een MIDI controller met een workflow zoals een echte hardware synth. Ik wil hier niet meteen te veel reclame maken (sorry :engel:) maar voor wie meer wil weten plaats ik hier toch even de Kickstarter pagina voor de controller:
NEO - Kickstarter

En natuurlijk ook een fotootje:
SineCircle NEO - Forum 2.png

Ik kijk ernaar uit om terug meer actief te zijn op dit forum en om te horen waar iedereen momenteel mee bezig is!
Voor wie vragen heeft - laat maar horen! Ik maakte als aurex ook wel wat dingen dus misschien herinneren sommigen onder jullie die naam wel ;)

Welkom! 👋 Altijd goed om synth-initiatieven vanuit de Benelux te zien!

De nadruk lijkt nu op het bedienen van softsynths te liggen, dus ik ben benieuwd of het een grote stap voor je zou zijn om 'm ook als standalone controller voor hardware synths in te zetten? Er zijn bijvoorbeeld nog steeds enorm rack synths in omloop waar een paar bedrijfjes als Retroaktiv en Stereoping nu dedicated controllers voor maken om ze wat meer hands-on control te geven. Andere controllers zoals de Electra One zijn weer generieker qua concept, maar zijn wel als knap ecosysteem met "layout patches per synth" gepositioneerd. Complexe (SysEx?) messages versturen is heel tof, maar het maakt een goede editor wel noodzakelijk.

Succes met de ontwikkeling en op dit forum zijn ongetwijfeld leden te vinden die weleens wat willen testen voor je.

Kenton control freak of Peavey pc 1600x kan dat toch?

Wat deze niet hebben:
• hardware synth workflow met meer dan 70 physical controls
• correcte benaming van alle functies / grafisch design waardoor je weet wat je aan het doen bent (de meeste synths hebben meer dan 100 parameters)
• geavanceerde MIDI mogelijkheden: value scaling, FX presets, stepped controls, modulation routing, ... dankzij ingebouwde MIDI processor
• meerdere menu's per synth
• multi color LEDs voor alle functies met layout die aangepast wordt aan de geselecteerde plugin
• pre-mapped synthesizer presets
• ...

Ik maak komende maanden sowieso nog video's om alles te verduidelijken ;)

Welkom en succes met je controller!
Ziet er goed uit en hopelijk zien we op het forum hoe het verder verloopt.

hé wat vet! deze layout is precies wat ik zoek in een midi controller.

zijn alle key presses en fader/knob data over midi beschikbaar? en kun je de leds over midi in extern aansturen?

ik schrijf mijn eigen wrapper waarmee ik met mijn midi controller: ableton (via osc) en mijn synths (midi) kan aansturen. zo kan ik de knoppen op een midi controller zelf mappen op datgene wat ik nodig heb bij mijn workflow.

succes met de kickstarter!

Er zit geen usb op de kenton maar als je met sysex in de weer gaat, heb je dat niet snel nodig. Ik heb dat ding al jaren maar kwam er pas onlangs achter dat het ook sysex codes kan learnen. Sorry voor de offtopic.

Lijkt me een goed idee. Ik vind het zelf ook altijd een nadeel dat je naar een berg niets zeggende knoppen zit te kijken. Een controller volplakken met stickertjes is ook behelpen. Ben wel benieuwd naar de beoogde prijs. Veel succes in ieder geval met deze uitdaging 👍🏻

Oja, kijk ook even naar de werking van de Roto-control. Die vind ik echt briljant qua mapping. Werkt echt super snel en zorgt ervoor dat de mapping op de controller wordt opgeslagen, dus daarna in elke sessie en elke DAW kant en klaar gemapped. Ideaal!

Back