Dave Ball (Soft Cell, The Grid) overleden

Harry S.

Dolende Dodo
De synthgroten blijven (om)vallen. Nu weer Dave Ball (Soft Cell, Psychic TV, The Grid).

Was altijd al meer geïnteresseerd in de muziek dan die tamelijk (IMHO!) kitscherige zang van Marc Almond. En The Grid is wmb altijd erg ondergewaardeerd geweest, beetje vanwege de novelty-factor van Swamp Thing.

Laatst gewijzigd:
The Grid vond ik ook wel gaaf inderdaad. Soft Cell staat op mijn 'zo vaak gehoord dat ik het helemaal kotsbeu ben' lijstje, al blijft Tainted Love wel een classic natuurlijk. RIP.

Ik zie dat hij een zoon Alex Ball heeft. Is dat niet de youtuber Alex Ball,? Dat verklaart iig wel zijn collectie

The Grid vond ik ook wel gaaf inderdaad. Soft Cell staat op mijn 'zo vaak gehoord dat ik het helemaal kotsbeu ben' lijstje, al blijft Tainted Love wel een classic natuurlijk. RIP.
Sex dwarf. En die lp toch best nog niet teveel gehoord.

Moest denken aan Cindy Ecstasy, niemand lijkt met enige zekerheid te weten wat van haar is geworden, Almond en Ball blijkbaar ook niet.

Almond: "She had a band called Six Said Red, and that was, like, 1984. I don’t know what became of her after that. Someone told me that she had a guest house in some seaside town in Britain somewhere, that she’s running a hotel. But I have no idea!"

Ball: "There have been all sorts of questions and answers about what became of her. The one that sounds the most plausible to me is she became a screenwriter in Hollywood, under a different name of course."

Back