Erven Florian Schneider veilen Kraftwerkspul

Zou me niks verbazen als Hainbach samen met lookmumnocomputer en z’n museum project iets kopen. Shipping naar UK lijkt me ook iets goedkoper maar das een gok. Vind het persoonlijk wel meer in een museum constructie passen waar mensen er ook opnames enzo mee kunnen maken. In Basel zit ook zo’n plek.

Ik denk dat beide heren niet het budget hebben voor de interessante spullen. Hoewel ik bv die robovox installatie heel graag in het lmnc museum zou zien, echt iets voor Sam.

En wat mezelf betreft geen zin in gedoe met import, dure risky shipping etc. Als het in Duitsland stond waar ik het op kon halen, had ik misschien eens dolletjes gedaan.

Kon het niet laten en heb op een paar items geboden. Zal vast overboden worden, maar zou graag iets van hem willen hebben. Haarstukje is helaas niet mijn maat

Inderdaad! Sommige topstukken horen gewoon in een museum of iets dergelijks.

Ik denk dat beide heren niet het budget hebben voor de interessante spullen. Hoewel ik bv die robovox installatie heel graag in het lmnc museum zou zien, echt iets voor Sam.
Whwa... onderschat hun netwerk niet.. daarnaast lijken ze me redelijk succesvol. Denk heus dat ze onderling even contact hebben..
Samen met Joranalogue kunnen ze van bepaalde lab gear natuurlijk ook een Florian Schneider edition eurorack module aanbieden.. als ze daar zin in hebben.
Dan is het gewoon ook een investering.

Laatst gewijzigd:
Dat mensen zoveel geld willen uitgeven omdat het van een Kraftwerk lid is geweest, net als al die andere instrumenten omdat bijv John Lennon of Hendrix er een keer overheen gepist heeft of zo en het meteen veel geld waard moet zijn, da's zonde van het geld.
Ooit had m'n tante die in Amerika woonde een keer een handtekening met bijbehorende pen van Johnny Cash geregeld omdat ze dacht dat haar neefje het wel leuk zou vinden, die verdween dezelfde middag nog in de prullenbak, al was het een item van Paul McCartney, Stevie Wonder, Vangelis of welke bekende muzikant dan ook geweest, ik heb nooit iets met fanspul gehad en hecht er geen waarde aan.
Wat ik wel weer leuk zou vinden is een goed gesprek van een paar uur met sommige muzikanten die ik hoog heb zitten om 'ns de diepte in te gaan over hun muziek, de studio en de opnametechniek die ze gebruikten bijv maar dat zal nooit gebeuren.

Zo had ik een voorouder in Africa, die was gruwelijk goed op de trommel.

Wat een bij elkaar geraapt zooitje. Als het bij Used Products zou liggen (zonder naamkaartje) was ik er waarschijnlijk voorbij gelopen. Zo te zien is de echte goede shit er al uit. Behalve die Korg PS-serie dan misschien...

ik heb nooit iets met fanspul gehad en hecht er geen waarde aan.
Ik heb wel wat fanspul, met name gesigneerde platen/CDs, boeken en stripboeken met originele tekening van de auteur etc. Ook een gesigneerde Tears for Fears tourposter en shirt met handtekening van Dweezil Zappa, dat soort dingen. Maar dat is allemaal spul dat ik gratis of tegen normale merchprijs heb gekregen. Ik vind het wel leuk om te hebben, maar zou er nooit het soort woekerprijzen voor over hebben als die je bij zo'n veiling neer mag leggen. Eerst concurreren tegen allerlei vermogende superfans, verzamelaars en speculanten en daarna mag je nog dik betalen voor commissie, verzending en invoer. No thanks.

Wat een bij elkaar geraapt zooitje. Als het bij Used Products zou liggen (zonder naamkaartje) was ik er waarschijnlijk voorbij gelopen. Zo te zien is de echte goede shit er al uit. Behalve die Korg PS-serie dan misschien...
En de sennheiser vocoders, studio electronics synth, moog vocoder, vp330, neuman mic, tube preamps en compressors...en dan heb ik het nog alleen maar over het synthforum spul.

Het veilinghuis heeft van de elektronica wel een zooitje gemaakt door de (on)verdeling in loten.

Ik ben niet de hele lijst doorgelopen. Het meeste dat ik zag zou ik naar de milieustraat brengen als het hier op zolder stond.

Ik wacht tot dat ik kan bieden op van iets van John de Mol of Joop van den Ende.. gewoon omdat het kan.

Ik zou niet meer betalen voor een instrument omdat het van x of y was, tenzij het significant uniek (en dan liefst nog herkenbaar ook) is door functionele modificaties, zelfbouw of -geslaagde- artistieke aanpassing.

Dus voor die vp330 zou ik niet meer betalen dan voor een andere vp330, maar die custom robotvoice hardware vind ik wel iets wat echt de geest van Florian uitstraalt.

Ik ben niet de hele lijst doorgelopen. Het meeste dat ik zag zou ik naar de milieustraat brengen als het hier op zolder vond
Over welke items heb je het dan? De labvoedingen, het schakelkastje zijn niet zo bijzonder en de kledij zegt me niks, maar er zitten toch honderden mooie instrumenten etc in.

Ik zag vooral half leeggeroofde racks, oninteressante random items en idd antieke apparatuur met onduidelijke functies die ouder is dan ik ben. Zie ook erg veel blaasinstrumenten maar daar ken ik de waarde en kwaliteit niet van. De leuke dingen die ertussen zitten gaan vanwege de beroemde naam voor een veelvoud van de 'echte' waarde weg.

Ik wil gerust een half leeggeroofd rack hebben als die andere helft bestaat uit 3 topsynths. En spul dat ouder dan mezelf is, is ook ok als het tube compressors zijn enzo. Maar dat ben ik he. De prijzen, dat is een ander verhaal. Meteen 1000 bieden op een tr-606???

Nu al 1500 geboden op die doodgewone tr-606, dat is dus ruim 2000 tegen dat je hem in huis hebt. Daarvoor koop je er 3 a 4 als je botweg op Reverb de vraagprijs betaalt...

Ik heb recent n kraftwerker door een microfoon in een zaal een vraag gesteld en antwoord gekregen. Ik heb, volgends de auteur, gesigneerd, de laatste boek met lelijke fotos over hen. Ik heb al meer dan ooit gedacht. I m ok.

Back