Perkons ombouw van blauw naar zwart

Nap

Nieuwkomer
Zoals eerder in deze draad vermeld, heb ik een Perkons met afbladderende print. Voor de geinteresseerden hier de backstory:
Ok, iets om rekening mee te houden misschien want ik wist dit niet.

De blauwe Perkons hebben vaak problemen met de opdruk. De verf brokkelt makkelijk af. Het was mij nooit opgevallen, maar mijn Reverb klant wees mij erop en ik kon niets anders dan een retour accepteren (ik had hem te goeder trouw als 'Excellent' en 'als nieuw' geadverteerd, maar na controle achteraf zaten er inderdaad beschadigingen in de opdruk).

Het goede nieuws is dat Erica dit behandelt als een fabrieksfout en ik nog garantie had. Dus ik krijg nu kosteloos een nieuwe, zwarte, behuizing toegestuurd die dit probleem niet heeft. Schijnbaar is de reden om naar zwart te gaan ook grotendeels ingegeven door de problemen met de blauwe verf. De ombouw van blauwe Perkons naar zwarte Perkons zou vrij eenvoudig moeten zijn, de instructies heb ik al. Dus dat wordt volgende week knutselen.

In deze draad werd ook gevraagd om foto's, dus deze draad is een mooie stok achter de deur:

Allereerst foto's van het probleem zelf. Dit blijkt vrij serieus, want ik krab met mijn duimnagel met gemak de verf weg:

1762796047100.png

1762796076885.png

1762796118537.png

1762796445751.jpeg

Vandaag ontving ik van Erica gratis en supersnel de nieuwe top- en bodemplaten.

1762795802786.png

Ook ontving ik een PDF met instructies:
1762796535357.png

1762796552305.png

Nu hoef ik het alleen nog even te doen. Maar niet nu.

Laatst gewijzigd:
Laagje vernis over de blauwe en verkopen over n tijdje als limited editie 🥳

het kan altijd erger

Ja, bij gitaren en jeans betaalt men graag dik extra voor gestyleerde slijtage, maar bij synths gaan de nerds met een vergrootglas op zoek naar butsjes en krasjes.

het kan altijd erger
Dat vind ik dan stiekem wel weer vet.

Wacht tot je mijn tr8 nog n keer ziet voorbij komen op yt bad gear 😉

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Neuh, en dit is ook gewoon niet acceptabel. Verf die je er met je duimnagel zo afduwt is natuurlijk nooit ok. Maar het is wel grappig dat mensen 2000eu extra betalen voor zoiets:
1762851298297.png

en anderen bijkans op tilt gaan omdat er een krasje op de achterkant van een 20 jaar oud apparaat zit.

Ik heb een aantal Erica eurorack modules waar je helaas de print ook zo vanaf wrijft en ik ken meerdere mensen die dit ook hebben. het probleem doet zich dus wel vaker voor, ook met zwarte onderlaag dus.

Ja, bij gitaren en jeans betaalt men graag dik extra voor gestyleerde slijtage, maar bij synths gaan de nerds met een vergrootglas op zoek naar butsjes en krasjes.

Dat vind ik dan stiekem wel weer vet.
1762870602705.png

met hekje om 'm tegen de schapen te beschermen....

Het was nog best een hoop werk, maar verder niet lastig of moeilijk. Alle knoppen en schakelaars zitten met boutjes vast op de behuizing dus dat is best een klus om allemaal los en daarna weer vast te draaien. De knoppen zelf zitten met een schroefje vast op een ronde shaft, dus je moet ze in tegenstelling tot bij een D-shaft allemaal handmatig afstellen. In totaal een kleine 2 uur mee bezig geweest, maar alles ging in 1x goed. Gelukkig geen dingen los- of vastdraaien onder moeilijke hoeken of onderdelen die ineens onverwacht muurvast zitten voor geen goede reden.

Laatst gewijzigd:
Back