To Octatrack or not to Octatrack

En een Tonverk ipv een Octatrack ?

Octatrack is onderweg.
Lijkt me ook een mooi ding mooi ding hoor. Hoewel ik zou eerst wachten todat de kinderziektes er een beetje uit zijn.
Lijkt me zodra het os gefixed is wel een toffe groovebox. Maar meer een digitakt 3 dan een octatrack 3.. of juist er tussen in.

Ja het zijn wel tering veel toets combinaties eer die blijven hangen....
Maar goed ik moet en zal hem proberen. Kan nooit zo moeilijk als de Ensoniq mirage zijn dus zal wel goedkomen.

Denk dat ik heel lang alleen met de octatrack ga spelen.
Gewoon 1 ding tegelijk. Eerst beats maken...
Veel dingen opschrijven. Manual erbij.
Eigen manual schrijven zodat je niet iets telkens opnieuw moet uitzoeken.
Ik verwacht gewoon niet dat het na een week zo vloeiend als de Pioneer SP16 gaat en trek er wat jaartjes voor uit. :)

Ik vind de Octatrack en Analog keys toch wel de tofste Elektron instrumenten en waarschijnlijk houd ik het daarbij.
Ik heb veel plezier van de octatrack gehad, vooral nadat ik eenmaal een bruikbare, op mijn workflow aansluitende template had gemaakt. Vervelend was wel dat als ik de octatrack een paar weken niet gebruikt had, ik weer tijd nodig had om voldoende vertrouwd met het apparaat te raken (en dat vond ik uiteindelijk te vervelend worden. Hetzelfde had ik met de machinedrum en met de monomachine, maar met de octatrack in sterkere mate). Audiomanglen doe ik inmiddels op de computer (meer mogelijkheden die simpeler bereikbaar zijn) en met mijn monome norns (sinds een paar jaar is dat mijn meest gebruikte hardware. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ik die ooit weg doe). Uiteindelijk zul je veel plezier met de octatrack hebben, maar het kost tijd...

In de juiste handen eeen krachtig instrument maar ik zie het niet zitten.
Ik heb een Ocatrack gehad, maar ik ben er nooit vrienden mee geworden. Voor mij te complex, Ik wil vooral muziek maken, kost mij te veel tijd. Hij is vervangen door een Poes 3 en qua sample magling door de Torso S4, en de Chase Bliss OnWard. Dikke vrienden inmiddels 🙂

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ja vele geven op.
Het lijkt erop dat je er echt best lang op moet focussen.
Juist dat trekt me erg aan.

Hoor ook veel verhalen van mensen die hem zelf 2 of 3x verkocht hebben en dat eindelijk het kwartje viel en ze er nooit van af willen.

Het lijkt erop dat je er echt best lang op moet focussen.
Juist dat trekt me erg aan.
Als je een instrument wil waar je echt je tanden in kan zetten ben je met een Octatrack de komende maanden (of jaren) helemaal klaar ;)

Maar het ligt er ook aan wat je lang vindt; je hoeft niet alle shortcuts uit je hoofd te kennen of alle functies te gebruiken om er leuke dingen mee te maken.

ja dat advieshoor je vaker. Niet alles in 1 keer willen leren.

ik begin gewoon eerst om beats te maken.
samples flippen etc.
En daarna telkens wat nieuws leren.

Hoewel ik ga eerst die 64 breaks of doom proberen en falen en dat gewoon beats maken. :)

Zo ff de manual, merlins manual en een key combo sheet geprint.
Let the games begin :)

Nou heb de octatrack sinds gisteren binnen.
Snel 16 breaks in 16 slices gehakt.
Alle slice 1 in sample 1, alle slice 2 in sample etc to slice 16 in sample 16.
Die 16 samples in de octa met 16 slice grid opgezet en 16 triggers neer gezet.
Daarna een scene lock voor slice tot 16 gemaak.
Nu kan je met de xfader tussen de 16 breaks surfen.

Ik weet niet maar denk dat het wel meevalt die octatrack omdat ik al een analog keys heb.
Maar goed ben nog steeds een noob.
Zal wel ff duren voordat alles blijft hangen.
Die break is wel leuk.
Ga nu eens kijken hoe je de buffers kan shuffelen en retriggeren voor meer gekheid.

De SP16 vs de Octatrack is wel een soort good vs badcop. :-)

Hmmm [function] + [play] en je hele pattern is weg.
Druk je hem snel weer heb je hem terug. Maar dat werkte niet...
De pattern herladen werkte ook niet.,
Maar gelukkig wel een soort full reload....

Ik ben tot nu toe erg tevreden met de Octatrack.
Een hele fijne midi sequencer.
Lijkt me erg leuk met loops en intrumenten.
Moet daar nog een midi pedaal voor zien te vinden.

Het werkt iig veel intuietiever dan ik had gedacht.

Back