Waldorf/Terratec Microwave PC bestanden omzetten van .MID naar .MWS

P.J. van Hout

Ingeburgerd
Hoi,

deze module voor de PC heb ik al een poos in bezit, en nu weer werkend in een windows 10 omgeving draaien.
Op een Terratec DMX 6fire.
Nu heb ik ondertussen heel wat patches in MID formaat verzameld, die eigenlijk bedoeld zijn voor de Microwave II/XT,
die prima draaien in Xenia/Fl Studio.
maar die moeten toch ook in de MW PC geladen kunnen worden?
met wat voor tool kan ik de MID bestanden inladen, en dan converteren naar MWS?
ik heb al met een MID naar een SYX bestand geschreven maar daar houdt het eigenlijk op.

ik hoor het graag, groet, Peter.

ik kan helaas de startpost niet wijzigen, maar mijn bedoeling is dus om MID->SYX -> MWS bestanden om te zetten.
de MID bestanden zijn Sysex bestanden, eigenlijk bedoeld voor de Microwave II/XT. Ik heb ze draaiend in Xenia onder FL Studio, zijn patch bestanden met instrumentinfo.

Hoi,

deze module voor de PC heb ik al een poos in bezit, en nu weer werkend in een windows 10 omgeving draaien.
Op een Terratec DMX 6fire.
Nu heb ik ondertussen heel wat patches in MID formaat verzameld, die eigenlijk bedoeld zijn voor de Microwave II/XT,
die prima draaien in Xenia/Fl Studio.
maar die moeten toch ook in de MW PC geladen kunnen worden?
met wat voor tool kan ik de MID bestanden inladen, en dan converteren naar MWS?
ik heb al met een MID naar een SYX bestand geschreven maar daar houdt het eigenlijk op.

ik hoor het graag, groet, Peter.
ik kan helaas de startpost niet wijzigen, maar mijn bedoeling is dus om MID->SYX -> MWS bestanden om te zetten.
de MID bestanden zijn Sysex bestanden, eigenlijk bedoeld voor de Microwave II/XT. Ik heb ze draaiend in Xenia onder FL Studio, zijn patch bestanden met instrumentinfo.

Je kan waarschijnlijk gewoon de midi sysex sturen naar de module via je daw. De Microwave PC functioneert naar mijn weten precies als een XT of MW2. Je kan alleen niets sturen naar de overkoepelende applicatie. Doe alsof het een MW2/XT is.

Back