cv naar vco crossfaden in eurorack

Pojo_del_Klojo

Ouwe rot
Wat ik wil in eurorack:
Een geleidelijke over gang van cv van midi controller (Autura Keystep) en ribbon controller (Doepfer A-198 TRC) naar een vco (4ms ensemble). Zodat ik van netjes diatonich(toonladder)naar een gleidende toon ga en terug!

Ik ben al bezig geweest met Disting 4: L7 Mixer of L1 Switch. Bij gebruik van de mixer, blijft mijn toonladder niet in takt, geen nette v/oct. De switch wekt wel maar de overgang in niet geleidelijk.
Iemand een idee.
Wellicht heel simpel maar ik zie het ff niet.

Laatst gewijzigd:
Snap niet helemaal wat je probeert te doen.
Wil je de sequence transposen met cv van de ribbon?
De 257t kan idd crossfaden.
Maar in jouw usecase.

- buffer ? Voor de voltage drop
- als het chromatisch moet/kan een quantizer?

De toonladder kan niet in takt blijven als je de pitch CV gaat crossfaden of mixen. Als je 3V uitstuurt voor de 4e C op je toetsenbord en je mixt dat voor 90%, kom je uit op 2.7 Volt. Als het geen precieze noot is kan je quantizen, maar het komt altijd uit op iets hoog in het 3e oktaaf en het is geen C.

Als je met beide controllers twee VCOs aanstuurt (elke controller stuurt 1 VCO aan), kan je de audio output van de VCO's crossfaden en dan blijft de toonhoogte wel in takt. Je hebt dan tijdens het crossfaden wel dat je twee VCOs hoort met in de meeste gevallen verschillende toonhoogtes.

Als het je alleen gaat om het maken van slides, kun je ook een slew limiter gebruiken. Dat kan met bijvoorbeeld de Maths (that wat niet eigenlijk).
CVs crossfade gaat problemen geven inderdaad.

nou ja als je de cv van een sequencer mixed met die van de ribbon en daar dan een quantizer achter zet dan kun je denk ik omlaag en naar beneden transposen.

Back