IC chip verbrand nieuwe psu Roland js-30

Dnomyar

BAMKNAL
Morning,
Heb gister avond een nieuwe psu in mijn Roland js-30 geplaatst en het werkte prima, maar na een half uur een brand lucht! Toen deed die het niet meer.

Een halve display en lampjes die niet horen te branden
1000009787.jpg

Na wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat er een chip verbrand is.

1000009788.jpg

Heb net nog even de waardes gemeten van de 2 psu's die zijn nagenoeg het zelfde.

1000009800.jpg

What are your thoughts?

Ik kan zo snel geen schema of service manual vinden, maar IC7 ( TD62506P PDF) is een transistor array waarschijnlijk, en met die rij weerstanden ernaast zou het me niets verbazen als die het led-display (7-segment) aanstuurt.
De linker PSU op de foto is de originele neem ik aan? Heb je de mod op je ieuwe PSU goed bevestigd? Alle pinnen identiek?

Links is de orginele ja.
Mod as in kabel? Die kan er maar op 1 manier op en alle draadjes gaan recht dus over kruizen elkaar niet. Daar zat ik ook nog aan te denken dat ik de kabel misschien verkeerd om had gezet. Maar dat maakt in principe niks uit.

Tja, dan kan het van alles zijn ;) Als het defect ontstaan is na de laatste aanpassing (inbouwen nieuwe PSU) is dat altijd mijn eerste verdachte. Het IC'tje is simpel te vervangen, maar voordat je de oorzaak hebt gevonden heeft dat weinig zin. Succes!

Kleine buzzings bij de transformator, en de grootste capacitor staat een beetje bol. En had op ebay een Sloveense Guy gevonden die een nieuwe psu verkocht maar eigenlijk voor de Roland G800. Maar na wat heen en weer berichten en wat metingen dacht hij wel dat het de zelfde zou zijn. Maar goed, dat werkt helaas niet

Back