Warrior (alternative pop)

Dorian Urac

Aaaaaarrghhhhh!!!
Deze start als een jaren ’80 popsong, verandert later in crunchy shoegaze, eindigend in een hoempapa fanfare marsband met toeters, belletjes en tuba. 8o)
Yep, dat laatste lees je goed.

Instrumenten
• Zang – ik zing zelf
• Elektrische gitaren
• Felt piano – OT Sine
• Bas – Modo
• Drums - AD2
• Handjeklap – DR110
• Pads – Oberheim OB-EZ
• Ahh – Mellotron M-Tron pro
• Minimoog – UAD
• High strings + brass – Philharmonik 2
• Tuba – UVI Ircam 2
• Muziekdoosje aan het eind – UVI toys

Twee vragen
1.
Is de gitaar wall-of-sound vanaf 2.18 goed gemixed zo,
of lijkt het meer een lullig tuinmuurtje-wall-of-sound?
Ik twijfel in dat deel ook ietwat aan de bassdrum :?

2. Die fanfare aan het eind:
a. Cool
b. Humor
c. Doe maar niet

Groetzzz, Dorian :doei:

Artwork.jpg

Laatst gewijzigd:
Hey! Een antwoord:

1/ wall-of-sound is oké, ook als zou ik er in FL-studio een Soundgoodizer opzetten. De kick? Die zit goed verborgen, maar het geeft een goed effect.

2/ De fanfare vind ik super!! De bombardon mag wat luider, alles meer BAM, in your face. Zeer origineel.

Dan wil ik nog meegeven dat ik vond dat de snaren wat zacht stonden. De vocals zijn, zoals steeds, supermooi en goed afgemixed.

Mooie track, per-fect geschikt voor radiobullet.nl als ie klaar is.

Succes & veel plezier.

Glooms :)

Ik vind de melodie erg fijn van de vocal. En de vocal zelf klinkt ook erg goed in de mix.
Cool ook bij 2:17. Al legt het daar ook precies een beetje een mankement bloot imo: openheid/wijdsheid. Dat zou veel meer energie hebben als de track daar ook lekker open breekt en het energielevel omhoog gaat zodat je er een lekkere high mee creëert. Probeer vooral de mix daar meer te openen met dingen als MS-EQ, wideners, chorus of whatever.

Leuke track. Maar kan nog meer durf en passion in. De basis iig daar heel goed voor aanwezig imo.

Nieuwe versie geüpload:

-------

@e-Gloomy-nations
Gitaar harder = goed punt. De gitaar is eigenlijk het mooiste element in de muzikale begeleiding en die was ietwat begraven onder de bas en piano. Ik heb ‘m ietsje harder gezet, met wat meer drive en er een FET compressor op gezet, zodat de nadruk er wat meer op ligt. Ook de toeters aan het eind starten wat prominenter.

@Dozart
Dank voor je genuanceerde commentaar en tips. Wordt zeer gewaardeerd.

Om de boel vanaf 2:18 open te trekken had ik de crunch gitaar twee keer ingespeeld op verschillende speaker-cabinetten en hard links/rechts gepanned, maar da’s dus kennelijk onvoldoende om het “larger-than-life” effect te verkrijgen. Er is nu vanaf 2:18 en in de refreinen een UnitedPlugins WideFire op de master geknald, die de midside harmonics opentrekt. Het geheel wordt daardoor ook wat steviger gegrond in het midlaag. Zo leren we gestaag door :)

Thanks!!!

Laatst gewijzigd:
Ik zou hem, en dan is ie af, automaten op de bombardon.. Een delay of reverb zou een heerlijk einde zijn. Bombardo en ander blazers mogen nog prominenter. Voorzichtig met je gitaar, die staat op clippen. Zeg me als ie werkelijk af is, een eer om hem te mogen draaien op Bullet.

Veel plezier!

Glooms :)

Lekker, vind hem erg mooi.
Wat ik wat minder vind is de enorme reverb wash. Die zou ik soms ff niet of minder doen.
En de blazers op het eind klinken net iets te machinaal.
De rest vind ik heel tof.

wat @Dozart zegt heb ik wel vaker als punt van verbetering.
Leren uithalen // op momenten dat de muziek daar om vraagt.
Kwestie van een 'nieuwe' toon zoeken in je stem.
Ben er van overtuigt dat dat de muziek goed zal doen.

Nieuwe mix upload:

- Reverb wash op vocal iets spaarzamer toegepast;
- Univibe (= tremelo) effect gitaar meer prominent;
- Drums iets meer helderheid en punch;
- Fanfare (einde v/d song) meer variatie.

Ik ga ‘m denk ik laten zo. Op naar het volgende liedje :)
Thanks @e-Gloomy-nations @metatron @flyweight voor het luisteren/meedenken.

Laatst gewijzigd:
Back