Problemen met beschikbaarheid forum

ishi

Administrator
Staff member
Sinds deze ochtend wordt het forum belaagd door bots die ons in enorme hoeveelheden bezoeken. Daardoor is het forum op willekeurige momenten niet beschikbaar voor een groep gebruikers.

Het gaat om het volgende probleem:

We gooien vaker dan normaal de volgelopen tabel leeg maar dat is even een noodgreep. We hopen snel een oplossing te vinden.

Laatst gewijzigd:
Ik kreeg de foutmeldingen dacht ik al dagen geleden. Zo nu en dan, nu is het helemaal ok.

Bedankt voor de snelle opvolging, @ishi!

Wellicht kan Synthforum achter iets als Cloudflare draaien om DDoS-aanvallen te minimaliseren, of is dat te prijzig?

En belachelijk dat internet nog eens ten onder gaat aan nepbezoekers, scrapers en ddos-aanvallen. Op een hobbysite nota bene, waarom?

Dat laatste vraag ik mij ook af: welk doel is daarmee gediend?

Kreeg net een notificatie van het bovenstaande berichtje van krautrock1958 in mijn Spam map!! Ook gaat het laden van Synthforum nu heel traag.

Sinds gisternacht maken we gebruik van Cloudflare. De laadproblemen van vandaag hebben waarschijnlijk daarmee te maken. Misschien staat het wat te agressief ingesteld. We houden het in de gaten.

Het laden van het forum gaat nu weer snel, maar de notificaties van geplaatste berichten belanden nu standaard in mijn Spam map.

Dit komt waarschijnlijk omdat de mails via een nieuwe mailserver (?) worden gestuurd. In de loop der tijd, als genoeg mensen de mails als ‘niet spam’ markeren, zal deze nieuwe server een positieve ‘reputatie’ opbouwen, en zullen de spam filters het steeds meer doorlaten.

Back