Dorian Urac
Aaaaaarrghhhhh!!!
Alhier een liedje dat ontstond toen ik per ongeluk een raar akkoord aansloeg op m’n classical Alhambra gitaar:
Rheem Kee Bass
Die bas waar je subwoofer van klaarkomt is een Rheem Kee Bass; een glimmend rood, über-sexy keyboard uit de jaren ’60, met de meest mooie basklank die ik ooit uit een analoog keyboard mocht horen. Jarenlang had ik een echte in m’n bezit, tot het onderhoud van dat soort vintage gear me teveel werd. In deze song is de Kee Bass VST van Martinic gebruikt. Die heeft dus GEEN dronken oscillatoren, oftewel: joepie!
Hieronder een plaatje van mijn Rheem Kee Bass. Damn wat is die sexy!
Let vooral op die “bass booster” schuif links bovenin 
VSTs
Fagot, clarinet, orgel en radio zijn van UVI.
Pizzicato cello en cymbals zijn OT Sine.
Zeg er wat van
‘k Ben vooral benieuwd of je die vintage wash en die lofi radio passend vindt.
En m’n stem? Goed zo, of te geaffecteerd gezongen?
Mocht je tips hebben tot verbetering, dan hoor ik dat graag.
Groetjes, Dorian
Rheem Kee Bass
Die bas waar je subwoofer van klaarkomt is een Rheem Kee Bass; een glimmend rood, über-sexy keyboard uit de jaren ’60, met de meest mooie basklank die ik ooit uit een analoog keyboard mocht horen. Jarenlang had ik een echte in m’n bezit, tot het onderhoud van dat soort vintage gear me teveel werd. In deze song is de Kee Bass VST van Martinic gebruikt. Die heeft dus GEEN dronken oscillatoren, oftewel: joepie!
Hieronder een plaatje van mijn Rheem Kee Bass. Damn wat is die sexy!
Let vooral op die “bass booster” schuif links bovenin 
VSTs
Fagot, clarinet, orgel en radio zijn van UVI.
Pizzicato cello en cymbals zijn OT Sine.
Zeg er wat van
‘k Ben vooral benieuwd of je die vintage wash en die lofi radio passend vindt.
En m’n stem? Goed zo, of te geaffecteerd gezongen?
Mocht je tips hebben tot verbetering, dan hoor ik dat graag.
Groetjes, Dorian

.
eenvoudig zonder teveel instrumenten.
De akkoordschema’s volgen niet echt het bluesschema, maar qua sfeer, thematiek en de gitaarklank kan het zeker dat labeltje krijgen.

Wellicht dat ik een topic start: “Hoe zorg je dat je minder Nederlands klinkt?” Welke letters moet je inslikken, welke accentueren? Hoe en wanneer noet je je mond, tong, keel of lippen anders bewegen?