Wagner weer van stal gehaald

renema

V.S.O.P.
Na bijna 10 jaar een project weer van zolder gehaald. De overture Tannhauser van Wagner met o.a. het vrij bekende Pelgrimskoor. Indertijd, in 2007, begonnen op een Atari met creator als software en een aantal hardware bakken via het bekende din kabeltje aangesloten. En dan vanaf de partituur de partijen inspelen of intekenen wanneer het spelen me te moeilijk wordt.
De harddisk van de atari is gecrashed. Gelukkig had ik nog een .MID file op een QuickDisk staan en met enig gemartel staat deze nu op mn recent aangeschafte DAW met een Cubase 14 licentie.
Dus als een examen kandidaat aan het leren geweest om dit pakket (een beetje) te doorgronden. Met dank aan Krautrock 1958 voor de morele steun bij het doorgronden van deze software.

En toen het selecteren van de VST synths waarvan er een hele hop zijn bijgesloten in het Thoman pakket met de Arturia Keyboard. Dat is een vak apart.

Enfin, het zal nog wel vol beginnersfouten zitten maar even een symphonie orkest neerzetten voor plm. 20 separate sporen en dat nog in balans houden ook is een kunst op zich.
Dit is het voorlopige resultaat geworden maar ik ben er nog niet. Ik barst nog van de vragen over hoe dingen te realiseren zijn incubase.

Laat weten wat je er van vindt maar pas op, het is klassiek en duurt bijna 15 minuten. (Positief is dat je je niet langer dan een kwartier hoeft te vervelen.)

Mooi gemaakt, alles goed en wel behalve dat dit niet zo mijn ding is om naar te luisteren. Ben eerder metaalhoofd, zoals je mss wist. Maar wel knap gemaakt, dat wel!
Succes :)

Jemig, wat een project joh. :okdan: En fijn om te zien dat mensen ook andere dingen met synths doen dan EDM. (Voel ik me weer wat minder alleen :engel:
Zo 's ochtends aan de ontbijttafel klinkt het in ieder geval als een samenhangend geheel. 'k Heb 'm helemaal beluisterd en zal 'm vanavond ook aan m'n partenr laten horen, die wat meer in de klassieke muziek zit.

maar even een symphonie orkest neerzetten voor plm. 20 separate sporen en dat nog in balans houden ook is een kunst op zich.
Ik moest gelijk aan deze VST denken: Daarmee zet je elk instrument qua akoestiek op de juiste plek in een beroemde Weense concertzaal. Je kan letterlijk stoeltjes aanwijzen waar iedere muzikant in je orkest zou moeten zitten en dan klinkt het (als het goed is) alsof alles is opgenomen in die concertzaal. Ik heb 'm zelf nog maar net, dus of het een aanrader is kan ik nog niet zeggen.

Groet, Dorian

Netjes Sicco, het is natuurlijk wel een ommezwaai van hardware naar een pc met software en Cubase maar je hebt nu een mooie stap gemaakt met je eerste track op deze manier.

@Dorian; Dank voor je tip! Daar ga ik zeker naar kijken. Links / rechts instellen met de pan snap ik nog maar hoe je voor/achter nu moet regelen is een punt van onderzoek. Misschien lukt dat met deze app. Nogmaals Thnx.

@e-Gloomy-nations; Dank voor het beluisteren en gelukkig hoef je niet alles mooi te vinden. In een Asterix avontuur zou er "Degustibus non disputandum est" bij komen te staan :-)

@ krautrock1958; Thnx. Ook voor je steun bij het leer traject en de tips en trucks in deze "nieuwe" wereld.

@Dorian; Dank voor je tip! Daar ga ik zeker naar kijken. Links / rechts instellen met de pan snap ik nog maar hoe je voor/achter nu moet regelen is een punt van onderzoek. Misschien lukt dat met deze app. Nogmaals Thnx.
Je bent helaas wel net te laat voor eventuele Black Friday aanbieding. Best wel prijzig zie ik. Ik meen me te herinneren dat ik 'm zelf een paar maanden geleden gratis ergens bij kreeg.

Awesome! , Prima dat gebruik van symfonische instrumenten en synthesizers. Eigenlijk waar ooit de synthesizer voor is uitgevonden. Een electronisch muziekinstrument met de mogelijkheid om ander instrumenten na te kunnen bootsen. Dat is tegenwoordig veelal een andere richting ingeslagen. Gaaf gedaan! :koffie:

Die 14 minuten vlogen voorbij :D

Back