Deel eens je top 3 / 5 / 10 wrap up van al eender welk platform dat je gebruikt voor 2025?

klinkske

boeketje voor de vrouw
Lijkt me een geinig topic om muziek te leren kennen, benieuwd naar uw lijstje.

Dit jaar had ik echt geen idee. Surprised. Ik heb die albums dan nog op vinyl ook btw. (zoals n echte boomer betaamd)

Mijn luisterleeftijd is 60 trouwens - ben 51 haha. Dat kan kloppen, mijn lievelings synths zijn van vanaf eind 70's - prille 80's - toen een 60 er tiener was. :D

IMG_5073.PNG

Mijn eindlijst wordt altijd vervuild door de nummers die ik voor de kinderen op zet. Maar dit gemiddelde klopt denk ik wel:

IMG_6600.jpeg

Zal niet het meest gangbare lijstje zijn… 😄

Jeejtje ik realiseer me dat ik voornamelijk muziek luister via youtube, en dan ook nog eens mixen, waarbij ik dan vaak niet eens weet wie de artiest is, tenzij er echt wat uitspringt en dan noteer ik het in een txt bestand, als er een tracklist bij staat.

IMG_0574.png

Dat Armin op nummer staat komt omdat ik regelmatig zijn ASOT radio show heb geluisterd. Al de tracks die dan voorbij komen worden dan gelinkt aan hem. Eigenlijk staat Mantric Mambo op nummer 1. Dat is een bandje uit Alto Paraíso (de Goiás), waar ik woon en die de muziek verzorgen bij de ceremonies waar ik altijd naar toe ga. Het is onwijs goede muziek (vind ik), probeer maar!

IMG_0572.png

IMG_0573.png

Deze luister ik altijd voor het slapen voor de dagelijkse spirituele input. Hier word dan iedere dag het werkboek (365 lessen) van een Cursus in Wonderen behandeld. Ideale materie om mee in slaap te vallen :)

Over het algemeen gebruik ik Spotify voor m’n favoriete lijst met meer dan 500 songs, Mantric Mambo en wat losse albums. Maar het meeste luister ik muziek via YouTube, voornamelijk de radio show van Markus Schultz, Above & Beyond en de magische mixen van Tony McGuinness (van Above & Beyond) die hij tijdens de Corona period online heeft gezet. Zoek maar op Tony from A&B: Deep Set.

Mijn luisterleeftijd is 54 (werkelijke leeftijd 63).
Dit komt waarschijnlijk omdat spotify naar releasedata kijkt.
Terwijl ik veel bezig ben met oude muziek zoals klassiek, barok en middeleeuws.
Mijn favoriete muziekanten in deze zijn o.a. het Hilliard ensemble, l'Arpreggiata en Alfred Brendel.

Deze vond ik wel grappig:

IMG_5257.jpeg

IMG_5263.jpeg

En dit: (kan ik mee leven, klopt aardig)

IMG_5264.jpeg

• Duimpje
Duimpjes: Nap
meestal tijdens het wandelen rustige muziek en thuis lekker herrie, de genres klopt overigens weinig van.. ik neem aan dat ze dark synthwave en pagan bedoelde maar dat is toch echt wel heel iets anders dan synthwave en medieval....

Bekijk bijlage 3867871
Ah, Wardruna staat er bij mij weer in een andere toppositie bij:

IMG_6601.jpeg

Geweldig mooi album!

Was je nog bij de 15 years of happiness shows?
Nee, maar ben wel een paar jaar geleden naar een ‘normaal’ concert van hun in Praag geweest: erg goed, met hier en daar een kippenvel-momentje..!

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Nice. Heb ze destijds met Happiness in Düsseldorf en de Exile tour in Utrecht gezien, en afgelopen zomer waren we erbij in Bochum. Echt heel goed live.

Back