Hoe klink je minder “Nederlands”?

Ik zag een interessante video over mond klank bewegingen die per taal verschillen. Om het goed uit te spreken moet je soms. Nieuwe klank bewegingen leren.
Zoals een NL 'G' ook niet voor iedereen weg gelegd is.
P..S. niet bedoeld als sneer naar Nederlanders van benden de rivieren en Vlamingen.

Als je Engelsen met geduld ontmoet, vraag dan of ze je uitspraak mogen verbeteren doordat je dan moeilijke woorden het vele malen mag na te zeggen.
Zoals hun het gewend zijn uit te spreken.
Dan komt het volgende probleem tevoorschijn : Leer het Wilhelmus van Nassouwen met alle coupletten uit je hoofd🤣 of Brabanconne want niemand geloofd meer dat je een Nederlander of Belg bent. Men zegt : ja iedereen kan een versje uit zijn hoofd leren. Men zegt dit dan in het Engels. Dat heb ik zelf meegemaakt.

Laatst gewijzigd:
Ik hoop niet dat ik klinkske beledig of uitlag.

Het (oost) Antwerps is.
Ik ben er geboren en werk er dus ik geraak dat lelijk dialect nooit meer kwijt ookal ben ik naar de kempen getrokken 😝

Maar als ik in n andere taal neuzel probeer ik t camoufleren

Ik ben er geboren en werk er dus ik geraak dat lelijk dialect nooit meer kwijt ookal ben ik naar de kempen getrokken 😝

Maar als ik in n andere taal neuzel probeer ik t camoufleren

Ik vind het zeker geen lelijk dialect. Het geluid van jouw stem heb ik met mijn stem geimiteerd.
En dat ging heel makkelijk want toen ik op de middelbare school zat heb ik bijles gekregen van iemand ik vermoed uit de buurt ten oosten van van Brussel / Antwerpen.
Jammer dat ik niet meer bijles van hem gehad heb. Zelfs buitenlandse woorden sprak hij uit met die klanken.
Maar ik had al snel door dat ik de klanken aan kon passen en zodoende kon ik `overal-vandaan-komen`
Hij heeft mij veel woordjes geleerd ook hoe ze gescheven moeten worden.
Het begon met het nazeggen van woorden die hij uitsprak.
De tussentoon (uit Belgie) iets tussen de a en de è, é had ik op de tweede avond al onder-de-knie.
Klinkse > Laat je stem horen. (je=U) NL>BE😏

Hola.
Er zijn weinig nederlanders die perfekt engels spreken.
En dat hoeft ook niet.
Elke buitenlander die nederlands spreekt hoor je meteen waar hij of zij vandaan komt.
Zelf woonde ik 25 jaar in frankrijk.
En toen had ik een italaans accent.
Nu ik heel lang in spanje woon heb ik een frans accent.
En je hoort ook dat ik uit amsterdam kwam.
Mijn broer woont in canada al 50 jaar en heeft een accent.
Ronnie tober in nederland ,daar hoor je nog steeds van dat hij amerikaan was.
Dus roept u maar.
Ik zing in 6 talen en daar zullen gerust fouten bij zitten.
Maar dat hoor je ook bij anderen.
Dus ik zal niemand veroordelen of is dat dan toch nederlands🤢

Ik ben erg fan van Front 242 en The Young Gods en vind het juist gaaf dat ze niet hun best doen om echt UK of VS te klinken.

Toen ik in Canada woonde hoorde men daar ook een accent. Maar geen Nederlands accent, heb heel wat keren de vraag gehad of in uit Texas kwam. Grappig, maar vond het ook wat raar. Tot ik besefte dat ik hier in Nederland meestal een dialect spreek, namelijk het Gronings. En er is misschien wel een parallel te ontdekken tussen de manier waarop je hier Nederlands/Gronings spreekt en daar Engels/Texaans? Kan dat als verklaring bedenken. Verder vond men dat ik het Engels heel goed beheerste en ik denk dat de beste manier om dat te bereiken is door het gewoon alle dagen te gebruiken in je dagelijks leven en een tijdje in een Engelstalig land te gaan wonen.

Sinds de tijd dat men vroeg of ik Texaan was is dit trouwens een favoriet nummer:

;)

Talent is nog altijd een grote troef om populair te worden, gelukkig. Door genre en smaak heen kijkend hebben de meeste grote namen toch wel talent. Niet allemaal, maar dat was vroeger niet anders.
Niet vergeten.
75% is doorzettingsvermogen.
Ik heb verscheidenen mensen meegemaakt natuurlijk wel talent.maar zij blijven doorgaan.

Groeten van andreos.

Hmm misschien moet mijn volgende track net MEER Nederlands klinken 😉

Klinken met klinkske : 🥃

Mondorgel Nicolas 2000

Back