Ik Multimedia iLoud subje.

Deze sub is voorzien van een 6.5" driver en twee passieve 6.5" drivers.
Verder zit er een Arc microfoon bij om de sub te corrigeren voor jouw ruimte.
Prijs is ongeveer €600.

sub mic.jpg

De specs,
  • Type: Ultra-compact studio-quality subwoofer with automatic setup, alignment, and room calibration
  • Driver: 6.5" high-performance aluminum woofer
  • Acoustic design: DSP-tuned with 2 x 6.5" aluminum passive radiators
  • Amplifier type: High-efficiency Class-D
  • Total power: 160 W RMS power, 200 W peak
  • Frequency response: 25 - 150 Hz @-6 dB
  • Crossover Type: Digital
  • Crossover frequency range: 50 Hz - 150 Hz
  • Max SPL at 40 Hz: 106 dB peak
  • Analog input sensitivity: -4 dBu signal generates 90 dB SPL @1 m
  • Maximum analog output level: 13 dBu = 0 dBFS
  • Connectors: 2 x XLR and 2 x RCA analog inputs, 2 x XLR and 2 x RCA analog outputs, 1 x USB, 1 x power socket
  • Supported Bluetooth® audio codec: SBC, AAC
  • Supported USB audio input sample rates: 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz
  • Full DSP control
  • Calibration: Built-in ARC room correction for both subwoofer and satellite speakers
  • Output Latency: 1.42 ms
  • Control software: ARC X for macOS and Windows
  • Power requirement: 100 to 240 V AC, auto-ranging, 50 or 60 Hz, 5 A max
  • Operating temperature (non-condensing): from 0 to 45 °C
En een filmpje van Loopop,

Ik heb em nu ook net neergezet. Gaan echt ongelofelijk deep!! Ik ben alleen benieuwd hoe ik die tuning nu doe. Ik heb er 'n Mic bij.. maar er zit geen aansluiting op voor de mic.

Op de MTM (van IK) had ik 2 ook 2 microfonen bij. Dat was gewoon inpluggen op de box, paar keer 'bleep' en klaar. Die staan nu ook ingeregeld en worden dan nog 'n keer gecorrigeerd misschien.. ?

Vind ook zo snel niet een video ervoor.
Niet direct een antwoord op je vraag, het is me alleen opgevallen dat de uitgebreidere ARC-X software met de komst van de IK- Sub en ook ineens gratis beschikbaar is voor de geregistreerde MTM eigenaren. Dit vereist een firmware update voor de MTM’s en heb de indruk dat de plug-in microfoon correctie optie hiermee verdwijnt van de MTM’s of in ieder geval niet bruikbaar met de Arc-x. De calibratie met Arc-x gaat via een audiointerface (net als bij Sonarworks). Wat ik ook vreemd vind, is dat de MTM’s zowel balanced jack als XLR aansluitingen hebben en de sub heeft Speakon of unbalanced jacks om de full range monitoren op door te lussen. Je zou denken dat IK hun eigen producten het meest compatible zouden maken. Nu moet je dus blijkbaar ook nieuwe kabels aanschaffen als je MTM’s met je Sub wil verbinden.

Heb je wel de juiste sub in je gedachten?
Dit zijn de aansluitingen op de iLoud Sub,
2 x XLR and 2 x RCA analog inputs, 2 x XLR and 2 x RCA analog outputs, 1 x USB, 1 x power socket.
Ik zie er geen Speakon bijstaan.

Ehm.. @mcdjan007 wat @MPU-401AT zegt. De Sub heeft door een doorlus waar het laag (wat de IK sub doet) wordt uitgefilterd. Misschien bedoel je tulp, oftewel RCA. Speakon wordt vaak gebruikt om luidsprekers en versterkers in de PA wereld te connecten.

Maar waarschijnlijk moet ik dus de ARC-X software gebruiken en de bijgeleverde microfoon inpluggen op mijn audiointerface. ? Best raar. Dan gaat het dus door een AD converter en een Mic pre-amp, die weer zijn eigen frequentieresponse heeft en verwerkt wordt in de calibratie.

Ik hou em gewoon op 60hz als X-over punt voorlopig. De MTM's gingen best snel in het rood, omdat die 3.5" woofertjes extreem hard moeten werken om 40hz weer te geven.. en daarbij de hoorbare poortturbulentie nog. Dat is in dit subje door 2 passieve woofers (als alternatieve reflexpoort geen probleem meer. Ik sta ook echt versteld van hoe diep ze gaan. Echt bizar.

Is 85db niet de standaard?
niet elke geluidskaart heeft een hard kleurende specifieke Mojo mic input transformator toch?

Ehm.. @mcdjan007 wat @MPU-401AT zegt. De Sub heeft door een doorlus waar het laag (wat de IK sub doet) wordt uitgefilterd. Misschien bedoel je tulp, oftewel RCA. Speakon wordt vaak gebruikt om luidsprekers en versterkers in de PA wereld te connecten.

Maar waarschijnlijk moet ik dus de ARC-X software gebruiken en de bijgeleverde microfoon inpluggen op mijn audiointerface. ? Best raar. Dan gaat het dus door een AD converter en een Mic pre-amp, die weer zijn eigen frequentieresponse heeft en verwerkt wordt in de calibratie.

Ik hou em gewoon op 60hz als X-over punt voorlopig. De MTM's gingen best snel in het rood, omdat die 3.5" woofertjes extreem hard moeten werken om 40hz weer te geven.. en daarbij de hoorbare poortturbulentie nog. Dat is in dit subje door 2 passieve woofers (als alternatieve reflexpoort geen probleem meer. Ik sta ook echt versteld van hoe diep ze gaan. Echt bizar.
Excuus! Nog niet helemaal wakker denk ik toen ik dit berichtje maakte. Zou zweren dat ik een afbeelding met van die zwart/blauwe aansluitingen had gezien. Niet dus.

Back