Felix Visser R.I.P.

Wie?

Maar sowieso sterte aan familie en bekenden ..

Sommige mensen gaan gewoon dood aan hoge leeftijd. Dat hoop ik ook te krijgen.
En sommige mensen worden honderd of hoger.

1766246724353.png

Naar ondanks dat alle sterkte voor de familie die achterblijft.

5508225905077505080.jpg

Hij stond bij velen bekend als de Nederlandse Bob Moog. Felix Visser richtte Synton op in 1973 na de aanschaf van een EMS Synthi AKS en wilde soortgelijke apparatuur produceren met meer functionaliteit dan hij zelf in een analoge synthesizer zocht.Samen met ontwikkelaar/ontwerper Bert Vermeulen creëerde hij verschillende synthesizers, die nu zeer zeldzaam zijn omdat ze niet in grote aantallen zijn geproduceerd.Dit omvat diverse modellen van de Synton Syntovox, de modulaire synthesizers System 2000 en System 3000, en de Synton Syrinx, die in 1983 werd uitgebracht.In 2018 en 2019 presenteerde Felix twee nieuwe synthesizerprototypes: de PAN en het Syntono-prototype op Superbooth. Geen van beide werd ooit uitgebracht. Zijn samenwerking met This Is Not Rocket Science aan de modulaire synthesizer Fenix IV werd wel op de markt gebracht.

De beste man heeft een hoop gecreëerd en meegemaakt in zijn leven.
Lezen over, en horen van, zulke iconen stemt nederig.
Eén keer in levende lijve mogen ontmoeten, maar durfde 'm niets te vragen.
Moge hij rusten in vrede en ons tot inspiratie blijven.

Laatst gewijzigd:
Zie op Wiki dat Synton ook importeur was van Ensoniq. Heb ik destijds de Mirage nog aan m te danken. Prachtig altijd, zulke synthpioniers

Zie op Wiki dat Synton ook importeur was van Ensoniq. Heb ik destijds de Mirage nog aan m te danken. Prachtig altijd, zulke synthpioniers
Dan zal die van mij er ook wel vandaan zijn gekomen in de 90's, aangeschaft in de 80's.

R.I.P. :halleluja

De Synthon Syrinx was een van de eerste synthesizers waar ik kennis mee maakte (in een muziekwinkel) en sprak mij zeer tot de verbeelding.
Nooit kunnen kopen, maar de flyer heb ik nog altijd bewaard. Sterkte aan familie en vrienden.

Back