Goedkope DX midi sax house trax

lloydwebster

hans werrekmeester

omdat het kan

wat ik raar vind om mn telefoon lijkt 1 bassnoot vals, maar dat istie niet want ik heb t gechecked met de tuner en ik zit gewoon in de juiste toonladder.. op mn monitors en headphone is t weer niet zo, enkel op mn iphone....

hoeeee dan

Zo, jij bakt wel het ene lekkere koekie na het andere. Gaaf hoor.
Alleen die bas is wel zwaar in het sub laag.
Shelfje iets sublaag drukken? En misschien een sidechain op de bas zetten door de kick getriggerd.

Bas is volgens mij niet vals.

En het kan een stijl ding zijn maar iets meer afwisseling in het arrangement?
Ik bedoel geen risers enzo maar misschien de kick even weg.. of juist alleen de kick, ergens anders weer de hele beat weg enz.

Laatst gewijzigd:
Hij kraakt als je loopt. Op zich geen slechte track. Maar te lang om me geboeid te houden. Mijn luidsprekers trillen als zot. :?
Ja dat kraken is superkut, als je n sample noot op de 1010music nanobox lowpass filtert en de resonance is wat omhoog en hijs mono en de noten overlappen dat gaattie klikken, hoop dat ze dat oplossen met nieuwe firmware :S

Hoe bedoel je trillen?

Zo, jij bakt wel het ene lekkere koekie na het andere. Gaaf hoor.
Alleen die bas is wel zwaar in het sub laag.
Shelfje iets sublaag drukken? En misschien een sidechain op de bas zetten door de kick getriggerd.

Bas is volgens mij niet vals.

En het kan een stijl ding zijn maar iets meer afwisseling in het arrangement?
Ik bedoel geen risers enzo maar misschien de kick even weg.. of juist alleen de kick, ergens anders weer de hele beat weg enz.
Haha mooie beeldspraak. Ik denk qua bas dat het miss komt door een pultec die ik enthousiast wat te hoog heb gezet.

Ik doe deze arrangementen altijd live op twee 1010music nanobox tangerines, dus sidechainen kan niet en er zit ook geen EQ bij haha. behalve een potmeter die ccw een llowpass filter is en clockwise een hipass.

Maar had het eindspoior wel met pultec in ableton wat geboost, daar kan het aan liggen.

Er zit wel een break in zoals jij zeght met enkel een kick en daarna geen drums.
Ik dacht dat de afwisseling in het saxofoon stukje, de iets langere melodie en de delayed melodieen met die 2 noot sax line voor de variatie zou zorgen, maar ik had het mis helaas. thnx voor de tips

Ik doe deze arrangementen altijd live op twee 1010music nanobox tangerines, dus sidechainen kan niet en er zit ook geen EQ bij haha. behalve een potmeter die ccw een llowpass filter is en clockwise een hipass.

Ik ken die nanobox niet en weet ook niet de beperkingen maar wellicht kan je handmatig een sidechain mimmicken met de attack van de bas.
Als dat niet kan kan je misschien de bas samplen en dan de sample aanpassen in een sample editor.

Op plekken waar de kick weg is kan je evt. een 2e baskanaal maken waar de attack normaal is.
Anders is het ook niet raar om die gesidechainde bas gewoon door te laten lopen zonder kick.

Een kick met aardig wat sublaag gaat enorm wringen met een bas die op dezelfde plek valt, zeker een bas zoals deze met veel sub-laag.

Zo kan je evt. ook andere effecten toepassen die in je doosjes ontbreken. Gewoon samplen en evt. meerdere kanalen maken.
Maarja.. weet hoe beperkt je bent met het aantal kanalen.

Laatst gewijzigd:
Hoe bedoel je trillen?
De subwoofer kan je hoeveelheid bass niet aan. Hij begint te kraken en te trillen, mix is dus nog niet perfect. Zijn thans Behringer-monitoren, goed spul.

Wat ik denk ik zou doen:
Neem de track kanaal voor kanaal op in een DAW.
Als je stems kan exporteren is dat natuurlijk nog beter.

Dan kan je hem in de DAW afmixen en daar sidechain toevoegen.

Hier een tutorial gevonden:

Laatst gewijzigd:
Wat ik denk ik zou doen:
Neem de track kanaal voor kanaal op in een DAW.
Als je stems kan exporteren is dat natuurlijk nog beter.

Dan kan je hem in de DAW afmixen en daar sidechain toevoegen.

Hier een tutorial gevonden:

Nou dat gaat dus niet, maar ik heb de nanobox tangerine, die is anders als deze. Hij heeft maar stereo out en geen manier om te arrangeren in het apparaat(d.w.z. sequences aan elkaar plakken tot een song zegmaar). Ik zou dan enkel de loopjes op moeten nemen van 1 a 2 bars en het dan in ableton arrangeren, maar dat vind ik dus juist niet leuk :P

Ik ga er nog wel in de unit zelf mee aan de gang, als het met de andere tracks kan, zou het met deze toch ook wel moeten lukken :)

edit: video gezien en ik heb in het verleden hem wel eens gesyncd met ableton en zo loopjes opgenomen, maar ik vind het tegenwoordig nogal moeizaam om offline te arrangeren zegmaar.
ik zat trouwens te denken, kan wel met AI de bass separaten :D

Laatst gewijzigd:
Klopt, je kan in Ableton 12.3 stems separeren.
Zodra je de song eenmaal in Ableton hebt is het nog easie peasie om af te mixen.

Klopt, je kan in Ableton 12.3 stems separeren.
Zodra je de song eenmaal in Ableton hebt is het nog easie peasie om af te mixen.
Idd, istie een beetje goed? Ik heb zelf RipX, die vind ik zeer goed, maar soms zitten er wel wat artefacts in, omdat het toch meer bedoeld is voor muziek met instrumenten.

Hij separate in Gitaar, Vocals, Piano, Percussion, Strings, Kickdrum, Drums, maar veelal gaan synthesizers naar strings bijv.
maar wel veel stems dus

Idd, istie een beetje goed?

Weet niet, niet echt getest.
Heb wel een keer soortgelijke stemseperatie gedaan met iZotope RX.
Dat klonk best goed.
Maar toen heb ik wel weer zelf een verse kick eronder gezet.. en eigenlijk de drums weer nagebouwd in Live

Het beste voor de geluiskwalitewit is nog steeds track voor track opnemen in Live en dan niet warpen want daarmee verkloot je het geluid ook weer een beetje

Een limiter heeft ook z'n limits, pomp hem eens een dB of 6 minder op.
wat bedoel je hiermee? als ik shit stuyur voor de masteraar zoreg iuk altijd voor headroom en geen mastering crap limiter l1 fabfilter plugins erop en -6dBs, alhoewel ik bij deze tune er geen limiter op heb gezet.
wel een UA Hitsville mastering dingetje(correctie: nee het is de compressor van de Op-Z die helemaal open staat, omdat ik aan het oefenen was voor mn liveset overgangen, tenmisnte bij die laatst gestuurde)

ps: ik doe die limiter vaak voor de radio db war. nee grapje, ik doe het voor als ie in n club moet worden gespeeld en dan niet wegvalt tegen de andere tracks in de selectie mix.

maak hem es downloadbaar, ik zal es kijken.
emm beetje lastig ben bang dattie dan massaal wordt gedownload door mn 18 volgers en verspreid op kazaa en napster enzo. ik doelde vooral op je behringer boxen. ik heb zelf namelijk met mijn boxen (yamaha h5) niet echt dat ik iets geks hoor, maargoed ik ben ook kleurendoof dus

ik check SF elke plusminus 15 minuten op nieuwe posts. Je pm'metje heb ik onmiddellijk gezien en beantwoord. Enne, heb wat meer vertrouwen in je leven. Als jij werkelijk de intentie hebt om niet verspreid te worden, dan zal dat ook niet gebeuren, believe me. Allez, je ziet maar. Nou Eclectic heeft al gezegd waar ik zou aan werken, een paar dB lager zetten en wat oppimpen met Ozone. Maar dat weet je nu al, dus 't is goed. Fijn eindejaar camaraad!

Jan.

ik check SF elke plusminus 15 minuten op nieuwe posts. Je pm'metje heb ik onmiddellijk gezien en beantwoord. Enne, heb wat meer vertrouwen in je leven. Als jij werkelijk de intentie hebt om niet verspreid te worden, dan zal dat ook niet gebeuren, believe me. Allez, je ziet maar. Nou Eclectic heeft al gezegd waar ik zou aan werken, een paar dB lager zetten en wat oppimpen met Ozone. Maar dat weet je nu al, dus 't is goed. Fijn eindejaar camaraad!

Jan.
Ik maakte een dolletje hihi :P welke ozone rasad je aan?

Back