Roland U110 en Cuase. Beetje hulp nodig :)

MarcvL

Nieuwkomer
Hi allen,

Ben al een tijdje bezig mijn U110 en Cuase 11 lekker te laten samenwerken. Is me tot op heden helaas niet gelukt. Al mijn synths zijn gescript in Cubase zodat ik alleen m'n master hoef te gebruiken. Ik krijg dit alleen met de U110 niet voor elkaar. Ik wil eigenlijk alleen de 64 presets kunnen selecteren en bij voorkeur ook de 4 kaarten. Ik kom alleen niet verder dan de selectie van een tones binnen patches. Ontzettend zitten rommelen met het hoofd midi kanaal en de separate midikanalen van de 6 parts. Maar gewoon via Program Change de 64 presets selecteren wil maar niet lukken. Iemand hier ervaring mee? Of misschien een werkend script? Hoor het graag.

Alvast veel dank!

Marc

Controleer in het setup midi menu welk kanaal voor CTRL is ingesteld. (b.v. 14)
Controleer in het setup midi menu of PGM CHANGE op ON staat.
Gebruik vervolgens kanaal 14 om de program change waarde te versturen.

Dank voor je snelle reactie! Ik heb het CTRL kan aal op 14 gezet en als ik nu vanuit Cubase een program change stuur lopen de patches keurig mee. Ik heb alleen geen audio output. In de 6 patches staan de minikanalen 1 t/m 6 gedefinieerd, en ook daar staat PC aan. Op de kanalen 1 t/m 6 heb ik wel audio, maar als ik dan een PC vanuit Cubase stuur kom ik weer in de Tones terecht in plaats van de patches :(

Heb je de midi-manual? soms moet je eerst MSB of LSB selecteren om van tones naar patches te schakelen en andersom.

@BasicSystem Weet niet of die er überhaupt is voor de U-110, niet de nieuwste natuurlijk.

Alles gaat maal 64 en je hebt idd std tones (multitimbral) of patches (combinatie vsn meerdere tones via controle kanaal)

Daar heb je geen Atari voor nofig, maar kan je met patchmaker gewoon zelf scripten.

Patchmaker zijn toch presets voor soft synths?
Het gaat hier over een Roland U-110.

1000003476.jpg

@BasicSystem Die patchmaker in cubase komt juist voort uit de tijd dat er nog alleen maar hardware was en geen softsynths. Dan kon je via cubase makkelijk patches wisselen.

die patchmaker verkoopt gewoon presets voor verschillende softsynths. In de scripteditor in cubase kun je via een script een namenlijst maken met bijbehorende 'instructie' om die patch op te roepen. Helaas is dat dus niet voor elke (harware)synth hetzelfde. Daarom zat er achterin de manual of los altijd een info pagina over hoe de midi-sysex of midi-cc moet worden opgebouwd om de juiste berichten te kunnen sturen naar de synth

Back