Space madness

Dozart

Ouwe rot
Die track van laatst was toch niet m'n laatste van dit jaar. Deze is dat wel!

Hij is nog niet perfect, volledig af etc.

Maar wat vinden jullie er tot nu toe van?
FB welkom!

Niet slecht, paar opmerkingen:

* sirene mag eruit, behalve dat gemoduleerd stukje.
* Omnispere, die "paardengallop"?
* conga's zijn leuk
* lekkere groove
* stutters zijn zeer afleidend, té prominent.
* overgang op (5'00") is wat vreemd voor mijn brein.
* dat gechatter mag een tikkeltje luider en automaten op reeverb/delay
* druk neemt af, dat is goed
* sirene mag blijven, maar minder lang.
* metalsounds is té prominent en naar het midden pannen.
* éverybody-body-anybody-body-uhu lol 8o)

Ken je verder. Fijne overgang van het jaar!

Gloomy :)

Die stutters zijn er iig uit zoals ze waren. 'te prominent' zijn nette woorden voor iets dat echt ronduit kut klonk :D Ik hoorde het ook steeds terug op m'n oortjes op m'n werk, maar kon er niets aan doen
Nu gefixt

Deze track nog eens goed onder handen genomen vandaag en ook gisteren. Veel aan veranderd. En wat coole dingen aan toegevoegd.

- De kick veranderd! Die vond ik iedere keer dat ik 'm hoorde buiten met koptelefoon op eigenlijk geen zak aan. De kick nu dient de groove veel beter vind ik
- Intro volgens mij ook anders dan in eerder versie
- Een grotere wijdere soundstage
- Meer big reverb fx
- Pitch modulaties van de dotted echo's (klinkt lekker trippy vind ik, maar uiteraard moet je 't niet overdrijven)
- De groovy percussieloops beter afgemixt
- Aantal trippy extra sounds op wat plaatsen (want ik vond de track toch nog wat saai op sommige plekken)
- Edit's hier en daar met de kick en bass

... En vast nog wel wat dingen.......

Maar goed, zo in tijden van de synthcontest, en vaak toch al wat schaarse reactie hier sowieso, luistert er waarschijnlijk toch geen hond naar :D

luistert er waarschijnlijk toch geen hond naar

De hond is er :)

Ja, hij's drukker geworden met superveel riedeltjes. Ik zou zeggen: "je moet het maar kunnen", maar deze hoeveelheid aan geluiden hou ik geen half uur vol.

Succes ermee!

De hond is er :)

Ja, hij's drukker geworden met superveel riedeltjes. Ik zou zeggen: "je moet het maar kunnen", maar deze hoeveelheid aan geluiden hou ik geen half uur vol.

Succes ermee!
Om eerlijk te zijn had ik lekker zitten pielen aan knopjes en geluiden onder invloed van wijn en wiet na nieuwjaarsdag. Dat is vaak geen goed idee, en dat bleek ook hier :D
Klinkt als een supergoedkoop excuus hè?
Tja, helaas dan maar.

Afgelopen dagen er in alle rust er lekker aan gewerkt. Rommel opgeruimd. Ik denk dat ik 'm nu wel heb zoals ie wezen mot:

Finetuning 1,2 3

Laatst gewijzigd:
Jep, heel erg mooi gemaakt. Ken je de Nederlande Euphorica, de GOA producer?

De beste van Holland als je't my vraagt. Als je wil stuur ik je een dropbox file met 1.65 gB aan Euphorica-materiaal.

Ik ga hiervoor een apart topic aanmaken ook. Corné mag nooit verloren gaan.

Ah, je kunt hem goed gebruiken als referentietrack.
Succes!

Jep, heel erg mooi gemaakt. Ken je de Nederlande Euphorica, de GOA producer?

De beste van Holland als je't my vraagt. Als je wil stuur ik je een dropbox file met 1.65 gB aan Euphorica-materiaal.

Ik ga hiervoor een apart topic aanmaken ook. Corné mag nooit verloren gaan.

Ah, je kunt hem goed gebruiken als referentietrack.
Succes!

Die ken ik wel van naam hoor. :) Maarrrrr... heb er de muziek ff niet zo goed voor mij bij de geest. Moet ik weer eens ff wat van opzetten. Van het weekend eens doen. Thnx!

Hij is iets te schel voor mij. (onder de koptelefoon).
Maar ben verkouden, mogelijk dat dat er iets aan bijdraagt.
Vette vocal trouwens. Die annabelle.

Ah, dat kan wel kloppen. Had er misschien iets té enthousiaste high shelf op de master gezet op het high-end. Nu wat terug geschroefd.
Ben trouwens ook goed verkouden, en wordt het spuugzat! Gelukkig geen dicht zittende oren, want dan ben je tijdelijk gehandicapt als producer :D

Ik was ook nog niet helemaal tevreden over de groove trouwens. Iedere keer als ik een track van Captain Hook luisterde ter vergelijking dacht ik: dat klinkt bij hem toch net losser, luchtiger, zoals ik ook wil. Mogelijk dat ik daar morgen nog wat aan finetune of het zo laat zoals het nu is. Maar de plicht (gatverdamme, bah!!!!) roept weer. Denk dat het nu alweer een stuk lekkerder klinkt iig.
iig weer updatetje gedaan

Nou, ik heb 'm! De sound zoals ie wezen mot.
Ook wat dingen hier en daar weggehaald tengunste van de groove. En nog wat met de LFO gespeeld aan het einde.

Strikje erom heen, en doorrrrrrr!

Hoe zouden jullie op de meest recente upload reageren als het mijn deelname voor SF-contest '25 was geweest? :L

Zo is de track nu. I think it's kicking ass now refreshed!
What do You think?

Laatst gewijzigd:
Ik kan mooi nieuws melden: deze track is samen met nog 2 nummers (' A Ming da Sha'eh & If I was an Atromic Carpet (staat op m'n Soundcloud met de titel ' Namidia' nog) als demo enthousiast onthaald door Zenon Records :mega:8):dj: Gaat uitkomen dus!!!!!!!

Ik kan mooi nieuws melden: deze track is samen met nog 2 nummers (' A Ming da Sha'eh & If I was an Atromic Carpet (staat op m'n Soundcloud met de titel ' Namidia' nog) als demo enthousiast onthaald door Zenon Records :mega:8):dj: Gaat uitkomen dus!!!!!!!
gefeliciteerd!

Leuk dit.
Ik vind de effecten te veel op de voorgrond en de kick & bas te veel op de achtergrond.
Dit alles te veel overgoten met reverb.
Je zou de kick of de bas al eerder kunnen laten beginnen maar dan met een hi-pass.
en misschien een snare/clap?

Back