Alesis Quadraverb artifacten ook wanneer signaal wordt gebypassed

B.O.M.

Nieuwkomer
Hoi,

Ik ben recentelijke eigenaar geworden van een toffe alesis quadraverb en helaas ontstaan er wat gekraak en gepop in het signaal, ook wanneer de QV wordt gebypassed.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? De powersupply is de originele maar ik vermoed dat de kabel naar de 5 pin din connector een keer kapot is gegaan want die is weer aan elkaar gesoldeerd.

Ik zal wat audio opnames toevoegen van het signaal dat erin ging en het gekraak wat eruit kwam, het ligt niet aan de input. De QV input signaal is niet boven de -12db gekomen.

Hoop dat iemand me op het juiste spoor kan zetten!

Bedankt.

Attachments

• Quadraverb Bypassed Noisy signal.wav
    3,4 MB
  • Quadraverb Ingoing signal.wav
    3,4 MB
als je op de unit tikt hoor je dan ook die artifacts?
wellicht een los soldeer punt.
Dit had ik met mijn Yamaha SPX90

Ik heb ooit soortgelijk probleem met DP/4 gehad. Google leerde mij dat het probleem in de opamps zou kunnen zitten. Die dienen vervangen te worden vanwege de leetijd. Quadraverb is zelfde leeftijd dus zou er mee te maken kunnen hebben. Ik heb het probleem bij mij overigens al een tijd niet gehoord...

Ik heb ooit soortgelijk probleem met DP/4 gehad. Google leerde mij dat het probleem in de opamps zou kunnen zitten. Die dienen vervangen te worden vanwege de leetijd. Quadraverb is zelfde leeftijd dus zou er mee te maken kunnen hebben. Ik heb het probleem bij mij overigens al een tijd niet gehoord...
Nou loop ik al best een tijdje rond in elektronicaland maar langzaam overlijdende opamps is een nieuwe voor me.

Back