Brian Dawnhart - Heaven's Horns

BrianDawnhart

Ingeburgerd
Jo, iedereen! Dit is mijn eerste track die ik hier post, die vandaag is uitgekomen.
Het is een beetje een mengelmoes van stijlen geworden, als iemand een hokje weet hoor ik het graag! :D

Meningen zijn altijd welkom!

Dit is Orchestral/Filmisch, denk ik.

Mooi nummer, zeker voor je eerste upload te zijn. Eerlijkheid biedt me te zeggen dat ik de bombastische intro wat lang vond, en de outro was ook lang en vrij bombastisch. Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke opinie. Voor de rest, puik werk. Ook de video.

Grtz

Gloomy :)

Filmische... ambient of zo. In ieder erg mooie muziek :)
Nice work. De video ook wel.

@ Dozart

Mooi om te lezen! Dankje :)

@ e-Gloomy-nations

Dankje! Ja, soundtrack-achtig is het inderdaad wel wat.

Je punt betreft de lengte van het eerste stuk begrijp ik wel, de plaat begint dan naar mijn mening ook eigenlijk pas echt wanneer het tempo verandert en de drums inkomen. ;)

Video is allemaal AI gegenereerd, maar wel zelf gecompileerd op deze manier uiteraard.

Bedankt ook voor je reactie op mijn kanaal, wordt gewaardeerd! :D

Dit nummer is wat mij betreft in slechts één hokje in te delen: steengoed!!! :halleluja .

Ik hou ontzettend veel van deze afwisseling in dynamiek. En ik zeg zeker geen nee tegen bombastiek. Het doet me een beetje denken aan 'two steps from hell'.

Dit nummer is wat mij betreft in slechts één hokje in te delen: steengoed!!! :halleluja .

Ik hou ontzettend veel van deze afwisseling in dynamiek. En ik zeg zeker geen nee tegen bombastiek. Het doet me een beetje denken aan 'two steps from hell'.
Heel vet om te lezen!

Heb Two Steps From Hell niet erg veel geluisterd, wel iets wat meer van Thomas Bergersen, maar ik snap zeker wat je bedoelt. Erg mooi om je reactie te lezen in ieder geval.
:D

Laatst gewijzigd:
Heel vet om te lezen!

Heb Two Steps From Hell niet erg veel geluisterd, wel iets wat meer van Thomas Bergersen, maar ik snap zeker wat je bedoelt. Erg mooi om je reactie te lezen in ieder geval.
:D

Thomas Bergersen zat achter TSFH (maar dat weet je waarschijnlijk wel ;).

Wat ik vooral heel erg in deze track waardeer is jouw kunde om het echt groots en orkestraal te laten klinken. De hoge strings klinken niet amateuristisch maar wel vol en krachtig, de percussie vind ik spot-on. Zelf heb ik steeds veel problemen om bv de zware orkestbasdrum overtuigend te laten klinken en ik slaag er dikwijls niet in. Jij daarentegen weet perfect het effect te bereiken waarnaar ik altijd zoek :okdan: .
Ook de mix tussen koren, strings en andere instrumenten zit voor wat mij betreft perfect in balans. Je hebt echt een gevoel voor detail en dat is iets waar ik altijd waardering voor heb.
En jouw gebruik van reverb ... daar heb ik absoluut een boon voor :halleluja !
Ik heb me in ieder geval al op jou YT-kanaal geabonneerd en kijk uit naar volgende stukken van je.

Mag ik je vragen welke synths je voor deze track hebt gebruikt? En hoe doe je aan recording en mixing? In een DAW of volledig in hardware?

:doei:
Danny (Guy-Lian)

Dankje Danny! Heel tof om te lezen.

Dat van Thomas Bergersen wist ik, vandaar dat ik zijn naam ook noemde, haha.
Maar ik heb daarentegen weinig van TSFH geluisterd, zo bedoelde ik het meer.

De reverbs zijn eigenlijk gewoon van ValhallaRoom en de plugin-versie van de Lexicon reverb (dus niet het ecchie ;) ).
Maar ik doe vaak nog wel wat truukjes om het galm wat levendiger te maken.

En om je laatste vraag te beantwoorden... de synths waren geloof ik van de Prophet (maar wederom de plugin-versie),
gelayerd met een heleboel andere sounds. Choirs/Pads/Strings uit kontakt banks enzo, gelayerd om ze voller/realistischer te maken etc.
Drums programmeer ik met EZDrummer, omdat ik niet echt een drummachine (nog) heb.

Ik neem alles op/mix/produceer/master (etc.) in FL Studio.
Ik heb nog maar net mijn eerste echte hardware synth (Hydrasynth Explorer), maar die is nog niet echt gebruikt in een track.
Verder gebruik ik wel eens mijn kleine keystepje om dingen in te spelen, maar die werkt niet zo lekker als de Hydrasynth, haha.
Ook heb ik afgelopen jaar een JD-8 (boutique) gekocht, maar daar zit ik vaak technisch veel mee te kloten waardoor die meer
aan het verstoffen is dan dat die gebruikt wordt.

Ik hoop op een dag wel, net als jij (als ik het goed lees), een DAW-less puzzelaar te worden.:D
Maar ik oefen nog met inspelen, dagelijks een beetje, en daarnaast nog met mijn setup om minder met m'n DAW uiteindelijk te gaan
(wel voor opnemen uiteraard). Momenteel ben ik ook veel aan het experimenteren met hoe ik mijn setup het beste kan laten werken
voor me.

Nogmaals bedankt voor je reactie! :halleluja

Nou, dat is wel een héél andere setup dan ik verwachtte. Knap gedaan, sowieso :okdan:.

Die Lexicon reverb klinkt wel héél overtuigend. Ik moet eens kijken of ik niet met mijn MX400 in de buurt kan geraken. Tot nu toe haal ik de reverbs voor externe sounds (EMU sampler en Roland D20) veelal uit de TC Electronic M-One en die klinken toch wel wat anders.

Ik kijk in ieder geval al uit naar nieuwe nummers van je. Als die allemaal van deze kwaliteit zullen zijn :halleluja .

Back