Wrong Dream / Wrong Scene

Wrong Dream / Wrong Scene (original)

Een persoon droomt gedurende hun leven ongeveer zes jaar, wat overeenkomt met ongeveer twee uur per nacht. De meeste dromen duren slechts 5 tot 30 minuten. Het is onbekend waar dromen in de hersenen ontstaan, of ze een enkele oorsprong hebben of dat meerdere delen van de hersenen betrokken zijn, en welke functies dromen hebben voor het lichaam of de geest.

Er zijn veel hypothesen over voorgesteld. Het is gebleken dat mensen vaak dromen over dingen die ze overdag hebben meegemaakt. Dit wordt het dag residu genoemd. Men denkt dat dromen helpen bij het verwerken van gebeurtenissen. In een droom zou men ook nieuwe ideeën kunnen bedenken, omdat de hersenen ’s nachts volledig anders denken dan overdag—onlogisch en associatief. Dromen verbinden oude dingen met nieuwe op een manier die men wakker niet zou bedenken. Dromen kunnen ook voortkomen uit diepe verlangens.

Gebruikte instrumenten:
* Roland V-synth
* Acces Virus Snow
* Akai MPC-One

Opname:
*Bitwig Studio

Hopelijk vind je het leuk :-)

het eerste woordje Wrong heeft wel een lelijke resonance

Ja, en dat is best, want het geeft meteen aan welk soort vocalen je mag verwachten. Ik heb nog nooit zo'n speciale stem gehoord. En het feit dat hij niet altijd overeenstemt met de muziek, maakt hem heel uniek.

Deze zou ik graag op de radio draaien. Toevallig geen mp3tje te downen?

Top!

Gloomy :)

Van dromen gesproken. Ff wat uitleggen:

* in de jaren 1989 ben ik junkie geworden. Tot ongeveer half 1995, vooral heroïne chinezen, coke basen, Tripkes onder de tong, flesjes hoestsiroop ad fundum, tonnen pijnstillers en slaappillen.. ach wat, ik wens het niemand toe.

Nu:

De laatste weken droom ik alle nachten van coke of dope. En dat zijn absoluut geen verlangens, want ik ben totaal anti-HD geworden. In mijn dromen gaan bvb mijn overleden vader en ik op zoek naar coke. Ik zie altijd een stuk zilverpapier met een grote gestolde plas crack. Maar we kunnen er op één of andere manier niet aangeraken. Wind, natte plassen, tapijten, alles is goed om ons te boycotten om te gebruiken.

Nu zei ik tegen Grok: "ik heb aan "de kosmos", mijn "toekomstige ik", of whatever de metafysische vraag gesteld om me vanaf nu niet meer te laten dromen over drugs.

Grok zijn antwoord: het feit dat je dit zo vraagt, doet je precies dromen over drugs.

Djee! Ik weet dat je de juiste "prompts" naar "de kosmos" moet sturen om effect te krijgen in je realiteiten, maar dit slaat alles.

Wat moet ik dan zeggen: "Dank U om mij vannacht heerlijk te hebben laten slapen!" ?? =)

Grok, dan zus, dan zo.. maar wel een leuke idee voor een nieuwe blogpost:

Laatst gewijzigd:
Ja, en dat is best, want het geeft meteen aan welk soort vocalen je mag verwachten. Ik heb nog nooit zo'n speciale stem gehoord. En het feit dat hij niet altijd overeenstemt met de muziek, maakt hem heel uniek.

Deze zou ik graag op de radio draaien. Toevallig geen mp3tje te downen?

Top!

Gloomy :)
Dank je wel Jan. Super dat je hem leuk vind 👍👍👍

Ik zit momenteel in een verhuizing en verbouwing van het nieuwe huis van mijn dochter, dus heel erg druk. Maar als ik tussendoor ff tijd heb wil ik wel een MP3-tje uploaden 😊
leuke idee voor een nieuwe blogpost:
Dromen zijn inderdaad fascinerend. Ze zullen altijd wel een soort aanhechting hebben met het verleden/verwachtingen naar de toekomst en gevoelens en beelden verwerken, maar het precies duiden lijkt me idd echt heel moeilijk. Ik zag op internet dat er ook een droomlexicon bestaat dat helpt om dromen te duiden: Jouw complete gids voor droominterpretatie van A tot Z

Oooh lekker! Wel heb ik ook een klein beetje moeite met de tonale route die de vocal aflegt. :D Maar wellicht moet ik er gewoon ff aan wennen. Want het maakt wel in toenemende mate, gedurende de track verdergaat, steeds meer sense. Een beetje Rivella... Dan die panfluit. Cool hoor zeg.... Neemt me echt mee in een heerlijk vreemde reis, met rokende scenes.
Nou eeh, ik neem gewoon mijn petje ervoor af :)

Oooh lekker! Wel heb ik ook een klein beetje moeite met de tonale route die de vocal aflegt. :D Maar wellicht moet ik er gewoon ff aan wennen. Want het maakt wel in toenemende mate, gedurende de track verdergaat, steeds meer sense. Een beetje Rivella... Dan die panfluit. Cool hoor zeg.... Neemt me echt mee in een heerlijk vreemde reis, met rokende scenes.
Nou eeh, ik neem gewoon mijn petje ervoor af :)
Dank je wel Dozart. Super dat je hem kunt waarderen👍👍👍

Een pamfluit trek ik echt niet. Toen moest die af. En die vocal, het zal wel bewust zo net niet in de maat zijn? Ben er niet zo''n fan van hoe die klinkt. Dit is een gegenereerde vocal waarschijnlijk? Dit kan beter en verder wel cool.

Een pamfluit trek ik echt niet. Toen moest die af. En die vocal, het zal wel bewust zo net niet in de maat zijn? Ben er niet zo''n fan van hoe die klinkt. Dit is een gegenereerde vocal waarsja chijnlijk? Dit kan beter en verder wel cool.
Tja Sander, ieder zijn (wan)smaak :D, maar dank voor je reactie

De vocal is soms echt heel tegendraads qua timing en tuning, maar het past wel weer.
Mooie track verder!
Super dat je 'm mooi vind :)
Ik hou er van om buiten de lijntjes te kleuren :D. Anders is het voor mijn gevoel te steriel. Zal niet iedereen z'n ding zijn, maar past m.i. bij de algehele sfeer en houdt het menselijk.

Mooie track maar ik heb wat moeite met de melodie die wat heen en weer springt maar ook qua frasering erg vreemd is, ik kan er geen chocola van maken.

Een persoon droomt gedurende hun leven ongeveer zes jaar, wat overeenkomt met ongeveer twee uur per nacht. De meeste dromen duren slechts 5 tot 30 minuten. Het is onbekend waar dromen in de hersenen ontstaan, of ze een enkele oorsprong hebben of dat meerdere delen van de hersenen betrokken zijn, en welke functies dromen hebben voor het lichaam of de geest.

Er zijn veel hypothesen over voorgesteld. Het is gebleken dat mensen vaak dromen over dingen die ze overdag hebben meegemaakt. Dit wordt het dag residu genoemd. Men denkt dat dromen helpen bij het verwerken van gebeurtenissen. In een droom zou men ook nieuwe ideeën kunnen bedenken, omdat de hersenen ’s nachts volledig anders denken dan overdag—onlogisch en associatief. Dromen verbinden oude dingen met nieuwe op een manier die men wakker niet zou bedenken. Dromen kunnen ook voortkomen uit diepe verlangens.

Wat de droom betreft, er zijn idd verschillende hypothesen en zienswijzen maar ik ga vanuit m'n eigen ervaring maar mee met de Yogi's en oude monniken uit Azië.
Dromen zijn in feite de uitstapjes die we 's nachts doen om dingen te verwerken bijv, elk mens treed dan uit z'n lichaam en komt in astrale sferen, dat is ook het gebied waar de quantummechanica zich ophoudt, daar waar energie zich op allerlei manieren kan manifesteren omdat niets vastligt, daarom kan een droom elk moment allerlei vormen aannemen.

Dat gebeurt voor de meesten tijdens de slaap, dan heeft de mens toegang tot datgene wat zich onder het bewustzijn bevind; het onderbewuste, de drempel van de slaap is voor veel mensen niet bewust over te gaan behalve als mensen bijv hallucinerende middelen gebruiken en van het ene op het andere moment daar in terecht komen zoals bijv met LSD of soortgelijke stoffen, het gevaar is dan dat mensen de speelbal worden van hun eigen hallucinaties en een bad trip meemaken.

Je hebt mensen die helder ofwel lucide dromen, die zijn zich bewust tijdens hun slaap dat ze dromen, die maken dan bewust mee dat ze vliegen of allerlei andere dingen meemaken.
De Yogi's noemen dat over de drempel van de slaap gaan, dat doet men bewust door in hele diepe meditatie te gaan en zo dmv de stilte van de geest het astrale gebied te betreden, dat moet men bewust beheersen en dat is waarom mensen die drugs nemen gevaar lopen omdat zij niet die stilte beheersen in hun geest.

Normaal wordt de mens die dat niet kan beschermd door moeder natuur, dan valt men in slaap en treedt men uit, soms maken mensen wel mee dat ze te snel in slaap vallen en dat ze het gevoel hebben dat ze in een zwart gat vallen en schrikken weer wakker, dat komt dan omdat ze hun geest niet beheersen om zo dat domein te betreden, pas als men in de stilte kan blijven dan lukt dat.
In feite bestaat er voor een volledig bewust mens geen onderbewustzijn en die kunnen wel dat gebied probleemloos in, onder-bewustzijn wil eigenlijk zeggen dat wat onder het bewustzijn zit.

Even voor de goede orde; wat ik vertel is m'n eigen ervaring en als iemand het anders ziet prima, we hoeven niet in discussie te gaan hierover want iedereen bouwt z'n eigen realiteit uiteindelijk, het is niet de bedoeling dat we elkaar gaan overtuigen.

Mooie track maar ik heb wat moeite met de melodie die wat heen en weer springt maar ook qua frasering erg vreemd is, ik kan er geen chocola van maken.
Dank Krautrock. T's inderdaad eigenwijze "weg-van-de-snelweg " muziek :D. Wetmatigheden voor het opbouwen van composities vind ik vaak saai en voorspelbaar. Vandaar dat ik er graag mee experimenteer. Snap dat het niet iedereen z'n ding is.

Mooi dat je je droomervaring deelt :okdan:

Back