Stylophone On-The-Fly is een nieuwe, gebruiksvriendelijke performance-sequencer

On-The-Fly is een nieuwe, gebruiksvriendelijke performance-sequencer die naadloos integreert met de huidige CPM-instrumenten/effectenreeks of met andere MIDI/CV-apparatuur.Het concept van de Stylophone On-The-Fly doet me sterk denken aan de bijna legendarische Korg SQ-1. Dubreq zegt dat hij zeer toegankelijk is, zonder ingewikkelde menu's, en dat hij programmeerbaar en bespeelbaar is. Precies daarom is de Korg SQ-1 zo geliefd.De Stylophone On-The-Fly heeft twee direct toegankelijke patronen, elk met 4 stappen, voor een totaal van 8. Elke stap heeft een aparte regelaar voor de toonhoogte/duty. Plus patchpunten voor elke stap.Een hoogtepunt is de unieke manier waarop beide patronen gecombineerd worden. Dit gaat supersnel dankzij een draaiknop met ingebouwde presets voor patroonkoppeling. Afhankelijk van de stand van de knop krijg je meerdere herhalingen van patroon A of B, of een mix van beide.Je kunt direct schakelen tussen deze combinaties. Hetzelfde geldt voor de richtingen: vooruit, achteruit en achterwaarts stuiteren.Vier of acht stappen lijken misschien niet veel op het eerste gezicht. Maar met functies per stap kun je in slechts acht stappen een aanzienlijke complexiteit bereiken.

Stylophone-On-The-Fly-678x381.jpg

Last edited by a moderator:
Jammer vd 8 step maar cool

Deze is best ok. Midi - CV en OTF. Leuk om mee te jammen live met wat modules.

Als ik het goed lees kan hij toch 8-16-32-64 stappen doen. Je hebt dus 4 pagina's van 2x4 stappen. Of zoiets.

Als ik het goed lees kan hij toch 8-16-32-64 stappen doen. Je hebt dus 4 pagina's van 2x4 stappen. Of zoiets.
Op 0.41 van de video staat "program just 8 steps and instantly access multiple 16, 32 or 64 step patterns". Dat klinkt alsof je niet de vrijheid hebt om stap 9 t/m 64 geheel vrij naar eigen inzicht invulling te geven. Op 1.23 van de video: "Performance-focussed 16, 32 or 64 step-sequences with 8 live-switchable pattern chains each." Dat klinkt alsof je 64 vrije stappen hebt, maar dat staat er niet per se. Dus als dit technische aspect belangrijk voor je is, zou ik voor de aankoop de handleiding even nauwkeurig erop naslaan.

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Op 0.41 van de video staat "program just 8 steps and instantly access multiple 16, 32 or 64 step patterns". Dat klinkt alsof je niet de vrijheid hebt om stap 9 t/m 64 geheel vrij naar eigen inzicht invulling te geven. Op 1.23 van de video: "Performance-focussed 16, 32 or 64 step-sequences with 8 live-switchable pattern chains each." Dat klinkt alsof je 64 vrije stappen hebt, maar dat staat er niet per se. Dus als dit technische aspect belangrijk voor je is, zou ik voor de aankoop de handleiding even nauwkeurig erop naslaan.
Het ding is nog 'under development' dus zal wel duidelijkere worden eens er meer info is. NAMM gaat beginnen dus de videos zullen wel binnen stromen :)

Back