Hapfac - To The Top

Klinkt goed!
Zowel de tune zelf als de mix/master klinkt prima op mijn monitorspeakers en in mijn oren.
Ook gechecked op mijn headphones (Sennheiser HD 600)
Leuk plaatje!
Gaat deze uitgebracht worden?
Zal het wel gaan goed doen in de clubs denk ik.

Laatst gewijzigd:
Klinkt goed op mijn Behringer Truth monitors. Beetje veel distortion soms. En ook, schuif je originele project 1/4de bar naar rechts voordat je opload. Soundcloud knipt een fractie weg en dat willen we niet :)

Goed zo!

Gloomy.

Lekker!!

Zoals hierboven ook al aangegeven wordt.. misschien even de Master checken of het allemaal binnen de aanwezige headroom blijft. Het lijkt wat overstuurt te klinken soms.

He, thanks allemaal!

Toch ben ik wat eigenwijs. ;) Vind zelf dat hij nog net wat te boxy is. Ben bezig met een versie waar net iets meer uit het lage midden wordt gehaald om net wat meer ruimte in de mix te krijgen.

Wat gebruiken jullie om te masteren?
Ik gewoon vrij simpel:
- Fabfilter Pro Q4
- Fabfilter Pro L2

Klinkt lekker retro, mis denk ik wel wat elementen in de mid-range ergens, en inderdaad een beetje boxy, ook een beetje overstuurd zoals eerder aangegeven.
op de masterchain gebruik ik meestal BX Digital, Shadow hills compressor en fabfilter pro L2, en meters als AB Metric en tonal balance 2 vind ik wel handig. Maar de mix is belangrijker dan de master vind ik. ik gebruik SSL compressors op de busses.

Oeh, Tonal Balance Control 2 ziet er goed uit. Maar wat een prijs: 219,-
Erg duur.

Ook even Master Magic bekeken, maar dat lijkt mij meer een automatische EQ. Klopt dat @e-Gloomy-nations ?

Oeh, Tonal Balance Control 2 ziet er goed uit. Maar wat een prijs: 219,-
Erg duur.

Ook even Master Magic bekeken, maar dat lijkt mij meer een automatische EQ. Klopt dat @e-Gloomy-nations ?
Tonal balance 2 was even gratis vorig jaar, maar die izotope plugins zou ik nooit los kopen, het zit ook in de music production suite en die is vaak in de aanbieding, ik had deze voor 160 euro ooit eens, stampvol met plugins. Echter is het wel de vraag wat er gaat gebeuren met NI en Izotope nu ze aan het randje van failissement zitten.

Ook even Master Magic bekeken, maar dat lijkt mij meer een automatische EQ. Klopt dat

Euh, ik weet niet. Weet alleen dat als ik hem op 2dB zet, dit een wereld van verschil maakt.

Net een nieuwe mixdown neergezet op SoundCloud. Denk dat die bovenin ook meteen is aangepast, maar voor de zekerheid:

In deze versie ben ik aardig bezig geweest met de lead. Voornamelijk een heleboel EQs, reverbs en filters weggehaald. Daarna de master EQ helemaal opnieuw gedaan. Spannend klusje, vind ik altijd, maar het is het wel waard. Denk dat hij nu al een stuk minder boxy is en dat de distortion ook beter in het oor ligt.

Wat denken jullie? Al bijna rijp voor een release?
Nog een vraagje daarover trouwens. Ik zie ook de "Releases" forum groep. Post je daar opnieuw je track in zodra je 'm voor het grotere publiek released?

Om eerlijk te zijn zal deze niet getekend worden bij een platenfirma, Spotify natuurlijk wel. Ik weet niet of deze vocalen zo prominent waren bij de eerste upload, maar het viel me net op dat deze vrij irritant prominent aanwezig zijn. Eerlijk gezegd; ik weet het niet!

Gloomy.

Nog een vraagje daarover trouwens. Ik zie ook de "Releases" forum groep. Post je daar opnieuw je track in zodra je 'm voor het grotere publiek released?
Ik denk dat dat nog iets van vroeger is. Toen werd een track gekozen door een label om te releasen. Daar zat dan een element/filter in van: anderen vinden deze track goed genoeg om uit te brengen. Momenteel is releasen vaak net zoiets als je eigen track op Soundcloud zetten maar dan op Spotify. Mijn track is gereleased zegt dan net zoveel als: mijn track staat op Soundcloud.

Nu ik 'm zelf weer hoor, merk ik ook dat er te weinig definitie in de lead is overgebleven.

Thanks @e-Gloomy-nations ik zou ook even de vocals opnieuw bekijken.

@Eclectic kun je dan wat meer uitleggen wat je niet goed vindt aan de mix?

Stemmen zijn te hard, te veel compressie, daardoor klinkt alles geknepen. Drums zijn simpel en hebben geen groove en dynamiek. Zit ook te veel hoog in de mix rond de 6kHz) wat waarschijnlijk is bijgedraaid omdat door de compressie alles doffer ging klinken. Als je zelf niet handig bent in drums programmeren zet er dan wat hihat en percussie loops onder. Als je dit nu speelt tussen beatport housetracks dan is de dansvloer leeg. De meeste elementen heb je wel, maar je moet ze nu voor je laten werken. Devil is in the detail.

Ok, dank voor jullie feedback. Ik heb weer een nieuwe versie geupload naar Soundcloud:

Ik heb veel aanpassingen gemaakt en zou graag horen of het nu de goede kant opgaat

Aanpassingen:
- Minder compressie
- Vocals beter ge-EQ'd
- Meer variatie in compositie
- Nieuwe master EQ'ing

Gaat dit de goede kant op?
Wat mis ik nog voor een goede release?

Niet slecht, maar ik heb 'm gerenderd naar mp3 voor mijn radioshow overmorgen, woensdag en je zal de ether ingaan, lol :)

Juist effe zeggen dat je project nét niet clipt, maar hij staat wel luid. Probeer 0dB te behouden op je master.

Tot woensdag dan :dj:

Laatst gewijzigd:
Back