(power of) XTC

met-een-papje

Stampgast
De kick is niet van power of xtc.
Moet 'm eigenlijk nog verder maken, de extasy sample van Joey Beltram had er ook misschien leuk in geweest.
En 1 geluidje moet ik automaten met volume, die als laatste komt, kinkt harder ook wel leuk, maar ik heb weer even genoeg gedaan.
Iets anders dan een rechte kicklijn is voor nader onderzoek, het is eerlijk gezegd wat 1tonig :D hihihihi.

Tja , ik vindt er niks aan eerlijk gezegd , gewoon een kick met een Cowbell

Tja , ik vindt er niks aan eerlijk gezegd , gewoon een kick met een Cowbell
Dat kan je hebben he, maar als iedereen gaat zeggen dat ie muziek niet leuk vind word het een stuk minder gezellig, doe ik ook niet.
Als je het niet leuk vind kan je gewoon naar de volgende.

Als je het niet leuk vind kan je gewoon naar de volgende.
Neen, als ze't niet leuk vinden, dan is dat ook feedback. Je kan mss vragen wat er beter kan?

Ik vind'm wel cool, retro tot en met.

Gloomy :)

Neen, als ze't niet leuk vinden, dan is dat ook feedback. Je kan mss vragen wat er beter kan?

Ik vind'm wel cool, retro tot en met.

Gloomy :)
Ga ik m'n tijd niet aan verdoen, er zit niet eens een cowbell in haha.
Blijkbaar kan alles beter dan, maar ik heb geen pads (nog) hahaha.
Gelukkig dat jij er wat aan vond :D
Mensen moeten sowieso niet op telefoon luisteren o.i.d., dan snap ik dat het een stuk minder interessant is, ik vond de kick wel grappig.

Ga ik m'n tijd niet aan verdoen, er zit niet eens een cowbell in haha.
Blijkbaar kan alles beter dan, maar ik heb geen pads (nog) hahaha.
Gelukkig dat jij er wat aan vond :D
Mensen moeten sowieso niet op telefoon luisteren o.i.d., dan snap ik dat het een stuk minder interessant is, ik vond de kick wel grappig.
Beluisterd met beyerdynamic dt 880

Moet helaas weer tijd besteden aan de gemeente, dus heb geen tijd en energie voor muziek.
Begon 6 jaar geleden met een valse terrorisme melding van politie bij de gemeente alleen zonder het op een proces verbaal voorkomt, wat had gemoeten volgens wat is een proces verbaal.
Heeft de gemeente bijna 2 jaar lang geheim gehouden.
M'n Youtube account is Sambalbijen, staan nog meer rare muziekjes op (Toen ik saturation nog niet was tegen gekomen) en een onderwerp over wat ik net zeg in de beschrijving van de eerste video, kunnen we het beter niet over hebben hier, krijgen we vanzelfsprekend een admin op ons dak.

Bedankt voor de leuke reacties, wou liever m'n tijd besteden aan het minder 1tonig te maken.

Laatst gewijzigd:
"verdomd interessant, maar gaat U verder" Wim T Schippers.

Goed begin zo hoor!
Ik kan me nog wel voorstellen dat je kijkt naar het arrangement. Zodat je iets meer een kop-en-staart kunt geven aan de track. En zelf denk/werk ik meestal vanuit een "gimmick" waar ik dan mijn track omheen uitbouw. Werkt voor mij wel goed om verschillende delen in de track te maken die ieder een andere aandacht vragen van de luisteraar.

Goed begin zo hoor!
Ik kan me nog wel voorstellen dat je kijkt naar het arrangement. Zodat je iets meer een kop-en-staart kunt geven aan de track. En zelf denk/werk ik meestal vanuit een "gimmick" waar ik dan mijn track omheen uitbouw. Werkt voor mij wel goed om verschillende delen in de track te maken die ieder een andere aandacht vragen van de luisteraar.
Dank je wel.
Ja, ik wil bijvoorbeeld soms verschillende note lengths gebruiken op de kicks (zijn er 2), 1 of 2 bar lang of op een andere manier.
Ik mis ook helaas pads, ik heb geen enkele echt, dat valt ook te proberen. (ik snap alleen niks van toonhoogtes, ik doe altijd fafo)
M'n arrangement heeft wat weg van simpel lego blokjes nog, zo zie ik het ook als ik bezig ben.
Uiteindelijk moet ik er ook een circuit breaker(richie hawtin) - trac x style track van maken, dat zou ik wel heel erg leuk vinden.

Wat je daar ook in hoort is dat de geluiden meer als een geheel klinken. Misschien handig voor jou om een glue te maken. Ik doe dat meestal dmv een send-track/glue-track waar ik een aantal tracks naar send en waarop ik een aantal "heftige" effects zet. Als je die dan niet te hard zet, maar dat je 'm net hoort, "lijmt" dat de geluiden wat aan elkaar en wordt het meer een geheel.

Laatst gewijzigd:
Misschien is de kick anders helaas , heb wat zitten prutsen met een groep en compressor.
Hij word erg eentonig aan het einde vooral, moet nog veel doen.
Met de rare hihat met delay ben ik ook niet bepaald blij mee.
Dus we hebben nog even tijd om @e-Gloomy-nations z'n sample te clearen voor ik 'm uitbreng, haha geintje.
Oneshot sample.
Kan ook misschien meer mee.
Moet ook wat losse kicks doen in lege stukjes, misschien enkele op andere pitch.

Back