Ode aan Klaus Schulze

Synths:
Roland TR-808 voor de drums
Roland TB-303 voor de baslijn
Roland Juno-60 voor die lekkere sequencer lijn
Roland JX3P voor de lead melodie

FX
Lexicon mpx 100 en alesis midiverb 4 beiden voor gesynchroniseerde delay

Master clock is een future retro mobius die clock signaal naar arpeggio clock in gaat van de juno-60
verder gaat er nog een kabel van de mobius cv naar de vcf control input van de juno60. Afhankelijk van de toonhoogte op de mobius opent of sluit het filter van de juno voor extra variatie.

De uitdaging is om het allemaal synchroon te krijgen. Heb ook nog een MSQ-700 die de juno kan aansturen maar als ik bijvoorbeeld 24 maten een C mineur wil spelen en van 25-32 een F mineur maar dit op de tb-303 in track write mode synchroon aan de MSQ.-700 te krijgen dat valt nog niet meer. Idem sequencer van de jx3p

Laatst gewijzigd:
Ja vintage. Had er in het verleden nog veel meer, helaas veel verkocht. De jx3p had ik ooit 2x eerder en telkens spijt dat ik hem verkocht heb. Nu blijft hij.

mooi gemaakt.... doet mij ook een beetje aan Jan Hammer denken sommige stukjes

Ja, keimooi! Enkel dat einde, dat leek erop dat je er een beetje genoeg van had.

Gloomy :)
Ik zou nog een poosje kunnen door jammen maar voor de luisteraar wordt het dan wellicht te langdradig.

mooi gemaakt.... doet mij ook een beetje aan Jan Hammer denken sommige stukjes
Dank voor dit compliment!

Op een ander forum vonden ze het op JM Jarre lijken.

Ik zou nog een poosje kunnen door jammen maar voor de luisteraar wordt het dan wellicht te langdradig.

Daar gaat het niet over, ik bedoel dat de outro wel wat beter kan. Hoeft niet langer te zijn.
Succes!

Gloomy :)

Back