Geluids probleem

sidi

Nieuwkomer
Heb recent een minibrute 2s tweedehands aangekocht. Speakers aangesloten en de minibrute opgestart,
Gelijk krijg ik een toon in de speakers, heb al diverse kabels geprobeerd, alle draaiknoppen op nul of midden gezet en schuivers naar beneden maar het geluid blijft. Ook de afstand van de speakers gewijzigd maar geen verbetering.
Iemand enig idee?

Ik zie dat er ook een koptelefoon uitgang op zit, heb je die al geprobeerd of de toon (wat voor een toon trouwens, ruis, brom, gekraak?) daar ook te horen is? Hopelijk snel opgelost!

Idd checken met koptelefoon. Zou probleem met de voeding kunnen zijn misschien ook. Heb je ook al iets anders aangesloten op de speakers, om te controleren dat het probleem niet in de speakers zelf zit?

Ja ter aanvulling (zonder beledigend te willen zijn, want ik weet je kennisniveau niet), heb je wel actieve speakers aangesloten en geen passieve?

Van zodra je een koptelefoon inplugd hoor je het ook gelijk. Als ik de speakers op het keyboard inplug is alles normaal.
Het geluid is geen ruis of brom maar een toon. Weet niet hoe ik een geluidsfragment of video
kan sturen. De speakers zijn rechtstreeks aangesloten. Hoewel alles op nul staat hoor je ook de aanslag van de toetsen in de speakers.

En wellicht een factory reset proberen. Volgens Google:

To factory reset the Arturia MiniBrute 2S, turn the unit off, then hold down the Save, Copy, Paste, and Erase buttons simultaneously while turning the unit back on. This action restores the device to its default factory settings.

Weet niet hoe ik een geluidsfragment of video kan sturen.
Dat doe je door op de knop Bestanden toevoegen te klikken.
Bt.png

Linksonder het invoerscherm.

Heb je al aan de pitch knop van osc1 of osc2 gedraaid? Gaat de toonhoogte mee? Dan staat je VCA (Att2=>Amp) open.....

Dacht ik eerst ook maar OP gaf aan alle knoppen verdraaid te hebben naar midden. Dan staat die amp niet meer open lijkt me (ken deze synth niet).

Het probleem lijkt opgelost, heb alles op basis gezet volgens de handleiding en ook een hard reset gedaan. Waarschijnlijk stond er een of andere knop niet correct, iedereen toch bedankt om mee te denken, top. Het exploreren kan beginnen 🤔🙂

Back