Atem der machine (Old style Berlin School)

axa

Sample free musician
Herkansing.

Back to my roots
Atem der Maschine is een muzikale verkenning in de geest van de vroege Berliner Schule,
pulserende sequencers, analoge texturen en langgerekte, meditatieve klanklandschappen
die doen denken aan het werk van Klaus Schulze.

Heel erg mooi gemaakt, zit heel knap in mekaar. De vocalen worden echter wat veel gesampled en die pan van die white noise was eerder storend. Leuke afbeelding ook. Mooie einde, die drone/reece (??)

Veel succes ermee!

Gloomy :)

• Duimpje
Duimpjes: axa
Klinkt lekker! Het lastige met tracks met 1 vocale sample vind ik om het niet eentonig te laten worden. Je kan bijvoorbeeld ook een deel van de sample afspelen, bijvoorbeeld alleen het eerste woord of alleen het laatste om zo een beetje te variëren. Of de ene keer wel een effect op de vocal en de andere keer niet.

• Duimpje
ja welke synts,
De basis is de bitwig daw, zo geconfigureerd dat ik modulatie signalen ook kan gebruiken voor de hardware synths.
ik gebruik heel veel behringers, Poly D minimoog, minimoog d, deepmind 12, arp2600 met seq controller, dark time en vele losse modules.
vst's hoofdzakelijk UHE (meestal diva)
en alles wat ik kan gebruiken (ook koffie)

Mooie track.
Ik worstel zelf erg met vocal samples in m'n jams.
Het is bij mij eigenlijk altijd 'te repetatief' of 'te cheezy'
Dat gevoel heb ik hier ook.
Ik zou proberen er wat variatie in aan te brengen. Soms even opknippen, soms reversed, soms alleen 'der' en dan herhalen.
Maar dit is echt een 'stuurlui aan wal' aan het woord......

• Duimpje
Dank jullie voor de opmerkingen. alles hier is een leer moment. ideeën van jullie neem ik mee naar mijn volgend project.

klein.jpg

Laatst gewijzigd:
Back