Waldorf Attack 3 (VST)

Waldorf Music heeft Attack 3 aangekondigd, een nieuwe versie van hun bekende percussiesynth. Voor wie de eerdere Attack kent: dit voelt echt als een moderne opvolger, maar wel met dezelfde insteek.

Attack-3-scaled.jpg

De synth-engine is analoog-geïnspireerd en kan per kit 24 geluiden leveren, waarvan er 12 ook polyfoon als toonhoogte-instrument te spelen zijn. In de praktijk betekent dat dat je zowel de typische kicks en snares kunt maken als meer melodische percussie.

Qua karakter doet Attack 3 denken aan de drummachines uit de jaren tachtig en de elektronische sound van de jaren negentig. Tegelijkertijd is het duidelijk bedoeld voor hedendaagse producties. Het voelt een beetje alsof ze proberen een klassieker opnieuw vorm te geven voor de komende jaren.

Mere info: Klik

Introductieprijs €49 ipv €99. Als je Waldarf Edition 2 hebt dan kost hij nu €29 ipv €49. Vanuit de LE Edition kun je hem nu kopen voor €39.

Als ik deze demo zo beluister klinkt mij wel lekker in de oren, zeker voor zo’n relaxt prijsje! 👍
Even kijken tot wanneer deze actie loopt 😉

Actie loopt tot en met 22 februari.

Ik had deel 2 al en kon hem upgraden voor zo´n 24,36 Dollar bij JRR shop met code Group
Hij is leuk. Ik zal van de week wat dieper induiken

Laatst gewijzigd:
geen nieuwe presets
geen sequencer
geen FX
Het lijkt een beetje alsof ze er een nieuwe layout overgegoten hebben en dat ding "3" genoemd hebben :D

Inderdaad heb de video bekeken nu, ik had me alleen op die foto van hierboven gebaseerd en had alleen Eq en compressor gezien.
Hieronder nog een video van iemand die er zijn eigen sequencer aangehangen heeft :D

En het heeft bussen en multi-out wat toch wel erg handig anno nu.

Wat ik wel niet direct zie is een randomize functie? Dat is toch wel erg leuk ter inspiratie.

Los daarvan, wat hebben we de laatste tijd gezien, Triaz, Sugarbytes Drumcomputer, Klevgrand Oneshot en wat nog meer.

Wat ik wel niet direct zie is een randomize functie? Dat is toch wel erg leuk ter inspiratie.
Die zal er toch wel inzitten hopelijk? Attack 2 had een randomize functie.

ik had liever een mutator gezien zoals op de Microwave plgin van ze, dat werkt echt goed. Dit is wel heel erg random, als in totaal anders als wat je had. Ook vind ik 2 paginas om alle sounds te zien matig en maar 6 outputs te karig weer.

Ik heb maar weer snel uit mijn template gedonderd :D

geen nieuwe presets
geen sequencer
geen FX
Het lijkt een beetje alsof ze er een nieuwe layout overgegoten hebben en dat ding "3" genoemd hebben :D
Er zijn legio distortion effects voor het filter , en veel meer en betere filters
Dan zijn er nog 3 inserts POST vca per part , comp, eq en user waaronder distortion curves ( de distortion curves bepalen dus de shape van het amp env zoals in Microtonic , iets wat de vorige attack niet had ) En dan zijn er nog 6 send busses met comp-eq en 3 inserts
Dus tja , just a paintjob ;)
Het is echt een beest , met nog eens 12 multimbral synth parts ( dat had de vorige ook )Simpele beatje in attack ,
Simpel beatje , all attack

Attachments

• att-3.wav
    11,9 MB
Laatst gewijzigd:
Back