Hyperdrive
Ingeburgerd
Melodic techno-ish trackje.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ik probeer eigenlijk elke track zo hard mogelijk te krijgen, net voordat het hoorbaar clipt.
Hehe, het moet ook niet kk hard en inderdaad, beetje headroom is wel prettig. Ik probeer persoonlijk een beetje een balans aan te houden waar ik het push zodat het luid klinkt, maar dat het niet als een clippende squashed sausage gaat klinken. Hangt ook echt van de track af of ie kk hard kan of niet. Deze kon niet echt kk hard.Het is mijn ding niet maar mooi gemaakt.
Waarom moet het KK hard dan?
Beetje headroom is toch juist welkom?
helemaal vierkant plat gelimit klinkt helemaal niet mooi.
We zitten niet meer in de loudness war hoor, sinds 2010 al niet meer.
Thanks!Lekker dit hoor!!! Fijne mix idd! Ik hoor nog wel wat clipping af en toe.
Heeft ook een lekkere sfeer dit nummer. Sounds passen fijn bij elkaar.
Ja, je hoort goed dat hij inderdaad her en der nog een klein beetje clipt. Eigenlijk zit er net wat teveel laag in, denk dat als ik dat wat weghaal hij niet meer zal clippen, maar ik vond het de track ergens wel karakter geven ofzo op deze manier.
Ik moest echt even kijken of ik niet naar m'n eigen avatar zat te kijken hahaha. Thanks voor je feedback man.Klinkt erg lekker.
Lekker tempo, lekkere drive (groove) en vocals ook dik.
Hier een Mede Subsequent 37 gebruiker![]()
Hahahahahahaha. Dat had ik ook toen ik jouw avatar zag.Ik moest echt even kijken of ik niet naar m'n eigen avatar zat te kijken hahaha. Thanks voor je feedback man.
Ontzettend prachtige bak he. Heeft me het analoge licht doen inzien na iets van 20 jaar in-the-box met enkel software te hebben geproduceerd.
Ik hoorde hem in de IJsselhallen bij een concert en keek onze pianist aan van 'wat is dit'.Ja, ik kan ook echt niet meer zonder. Bij mij was het de klank die het hem deed. Heb altijd gevonden dat software alles kan dat hardware doet, maar toen ik random iets van de Subsequent 37 op YouTube tegenkwam hoorde ik ineens echt duidelijk het verschil. Die warmte, dikte en organische klank is zó pakkend, en absoluut niet na te bootsen met software. Er komen dingen in de buurt, maar niks kan het evenaren. Heb toen een jaar lang echt letterlijk alle content wat er maar op YouTube staat van die bak zitten kijken en toen de trekker over durven halen om hem in huis te halen eind 2024. En nu heb ik er ook nog een Muse bij.
Zeker.Heb je een linkje waar je tracks te luisteren zijn?

Ik hoorde hem in de IJsselhallen bij een concert en keek onze pianist aan van 'wat is dit'.
Mezelf naar voren gewurmd en het bleek dus de sub of subsequent 37 te zijn.
Ik heb wat opties vergeleken en uiteindelijk een 2e hands s37 op de kop kunnen tikken.
De S37 was eerst bedoeld voor de band, maar al snel merkte ik dat ik 'deze manier van muziek maken' heel inspirerend vond (t.o.v. een DAW)
De sound is vet idd, maar wat ik ook fijn vind, is dat 'hij doet wat hij moet doen' zonder dat ik eerst wat hoef in te stellen (in tegenstelling tot een DAW waar je toch zelf dingen moet / wilt instellen).
Bijna alles kun je vanaf het front panel doen, dat vind ik ook zo prettig t.o.v. een soft synth waar je altijd een set controls deelt met andere synths.
Zeker.
Ik maak vrijwel alleen maar hardware jams tegenwoordig.
Dat is het eindproduct van een aantal avonden jammen met de hardware.
Ik doe geen creatieve dingen in de DAW met die sessie. Alleen levels, EQ en compressie.
Dus 'what you see, is what you hear' zeg maar.
Dit is m'n laatste jam. Op dat kanaal staan er meer dan 100. De oudste waren alleen met de MC-707 en langzaam groeide de setup
Ja precies. Lekker in m'n bubbelDik. En ik snap je helemaal. Gewoon wegdromen in je synths/gear hehe. Ik zie dat we redelijk dezelfde smaak in gear hebben, de Minitaur staat bij mij als optie in de toekomst voor de rol als bass synth, en ondanks dat het de Muse is geworden zat ik ook wel echt te twijfelen over de Novation Peak en vooral Summit. Goed bezig man!

Klopt, de Muse is niet een bassmonster zoals de minitaur of Subsequent. Volgens mij is er ook wel iets op YT te vinden waarbij mensen de waveform/shape bekritiseren (video hieronder). Ergens hebben ze wellicht een punt, want hij klinkt inderdaad niet zo vol/zuiver in het laag als m'n Subsequent, maar ik heb m'n Muse bewust gekocht om de rol in te vullen van leads/pads/polyphone melodische dingen, als aanvulling voor m'n Subsequent, en daar is 'ie echt geweldig in. Als geld geen optie zou zijn zou de Prophet 10 qua pure klank hem wellicht een klein beetje overklassen, maar de Muse is een stuk veelzijdiger. Ondanks dat ik er in ieder geval erg tevreden mee ben blijft de Subsequent 37 óók mijn favoriet hehe.Ja precies. Lekker in m'n bubbel
Oh de Muse, ja die is ook een paar keer voorbij gekomen als vervanger van de Minitaur, maar ik ben nog niet overtuigd dat de Muse hetzelfde bass monster kan zijn als de Minitaur.
Ja, die Peak is een 'alleskunner' met een lekker sausje als je hem kietelt. Toch blijft de Subsequent 37 m'n favoriet. Eerste liefde denk ik. Die vergaat niet.
Klopt, de Muse is niet een bassmonster zoals de minitaur of Subsequent. Volgens mij is er ook wel iets op YT te vinden waarbij mensen de waveform/shape bekritiseren (video hieronder). Ergens hebben ze wellicht een punt, want hij klinkt inderdaad niet zo vol/zuiver in het laag als m'n Subsequent, maar ik heb m'n Muse bewust gekocht om de rol in te vullen van leads/pads/polyphone melodische dingen, als aanvulling voor m'n Subsequent, en daar is 'ie echt geweldig in. Als geld geen optie zou zijn zou de Prophet 10 qua pure klank hem wellicht een klein beetje overklassen, maar de Muse is een stuk veelzijdiger. Ondanks dat ik er in ieder geval erg tevreden mee ben blijft de Subsequent 37 óók mijn favoriet hehe.