Het is dan ook een extreem diepe, veelzijdige draad.Grappig dat er weer een wellus nietus discussie ontstaat waar je doorheen moet om de voorbeelden te vinden waar de TS om vraagt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het is dan ook een extreem diepe, veelzijdige draad.Grappig dat er weer een wellus nietus discussie ontstaat waar je doorheen moet om de voorbeelden te vinden waar de TS om vraagt.

Ja, dat is precies ook de reden dat ik deze synths wel interessant vind! Je kan er natuurlijk heel vele (verschillende) dingen mee!Ik denk dat de charme bij dergelijke machines niet alleen in de complexiteit/diepgang zit, maar vooral ook in de veelzijdigheid en flexibiliteit. Met de juiste skills kun je ze warm/vintage/stoffig laten klinken, of juist extreem digitaal. Als je bijvoorbeeld een sawtooth oscillator met een wavetable oscillator en bandpass filter wilt combineren, dan kan dat zonder twee losse synths te hoeven layeren. Daarmee kun je bepaalde veelgebruikte klanken zoals pads en leads opeens net wat voller/gelaagder/specialer/beter laten klinken.
Dus ja, enorme complexe modulaties en routing is ook mogelijk en die wordt voor bepaalde genres ongetwijfeld ingezet, maar voor mij zit de charme in de veelzijdigheid. Een keuken met 100 ingrediënten in plaats van 10.
Altijd leuk om nieuwe muziek te ontdekken!
Ik heb ooit gelezen dat Trevor Horn dat met een step sequencer heeft gemaakt. Briljante sound idd.Een voorbeeld is voor mij ‘Crazy’ van Seal, een track die mij decennia geleden inspireerde om dieper te graven met mijn synths.
Disclaimer: de track komt uit de tijd waarin LFO’s nog niet gesynchroniseerd konden worden.