top 100 modular patches

sjeijk

®
Omdat er zo fucking veel patches zijn voor de modular allemaal gerangschikt op naam, alfabet, type, enz. maar geen top 100 te vinden. Vandaar deze draad en 100 ?? we kijken wel hoever we komen. Bedoeling is dat iedereen zijn/haar favoriete patch(es niet gaan overdrijven natuurlijk) upload. Bij deze de 1ste. gewoon uit de factory bank, maar hijs tot nog toe 1 van mijn favorieten.

Attachments

• cinemaxxpg.pch
    3,5 KB · Bekeken: 65
Origineel geplaatst door 6 trak
dit word volgens mij wel een exclusiefe thread voor alleen modular gebruikers aangezien de rest van de threadbuis kinderen niets met het .PCH formaat kunnen nutuulk...

Iedereen met computer kan de editor draaien. De patches bekijken hoeft i.i.g geen probleem te zijn.

Origineel geplaatst door reddread
Jaaaah Leuk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Patches bekijken zonder geluid!!!!!!!!!:stupid

Loop niet zo te eikelen man. Dit geldt toch voor ieder synthformat dat je niet zelf bezit! Maar ik hoop voor je dat je de mate waarin een patch interessant / innovatief is mede kunt afleiden aan de wijze waarop deze is opgebouwd [dit is toch het synthforum zeker]. Daarvoor is de editor een mooi stukje gereedschap.

En nu patches posten.

Origineel geplaatst door 6 trak
dit word volgens mij wel een exclusiefe thread voor alleen modular gebruikers aangezien de rest van de threadbuis kinderen niets met het .PCH formaat kunnen nutuulk...

Wil jij zeggen dat je wat kan met een polaroid en 25 patchkabels? 8o)

Attachments

• tranzaw.pch
    1,7 KB · Bekeken: 81
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Loop niet zo te eikelen man. Dit geldt toch voor ieder synthformat dat je niet zelf bezit! Maar ik hoop voor je dat je de mate waarin een patch interessant / innovatief is mede kunt afleiden aan de wijze waarop deze is opgebouwd [dit is toch het synthforum zeker]. Daarvoor is de editor een mooi stukje gereedschap.

En nu patches posten.

Oei!! lange tenen???

Ja, zelfs exclusief voor Clavia Nord gebruikers, want ondanks dat er gevraagd wordt om "modular" patches kom je ook bij een Moog Modular nergens met .PCH files ;)

Origineel geplaatst door reddread
Jaaaah Leuk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Patches bekijken zonder geluid!!!!!!!!!:stupid
Ach, voor 250 euro heb je er al een, en kun je ze beluisteren. Overigens is zo'n Zweeds Zwitsers zakmes op steroiden nooit weg in de studio.

Re: top 100 modular patches

Origineel geplaatst door sjeijk
Omdat er zo fucking veel patches zijn voor de modular allemaal gerangschikt op naam, alfabet, type, enz. maar geen top 100 te vinden. Vandaar deze draad en 100 ?? we kijken wel hoever we komen. Bedoeling is dat iedereen zijn/haar favoriete patch(es niet gaan overdrijven natuurlijk) upload. Bij deze de 1ste. gewoon uit de factory bank, maar hijs tot nog toe 1 van mijn favorieten.

he leuke thread sjeijk! tenminste in potentie dan... zit op mijn werk maar ik zal zeker eens kijkje nemen of ik een paar favorieten heb!! (zelfgebouwd denk ik)

Re: Re: top 100 modular patches

Re: Re: top 100 modular patches

Origineel geplaatst door Burp
he leuke thread sjeijk! tenminste in potentie dan... zit op mijn werk maar ik zal zeker eens kijkje nemen of ik een paar favorieten heb!! (zelfgebouwd denk ik)

ja...doe ik dat ook....worden dan 100 patches die niet verder gaan dan oenk, pft en wauw.....

Ok hier eentje waar ik lang mee heb zitten knutselen, gaat niet om het geluid (simpel FM dingetje) maar om het idee dat hij de nooit + lengte onthoud die je indrukt en dat elke maat herhaalt net zolang tot je weer een andere noot indrukt. Als je meerdere voices aan de patch toekent (standaard 3) kun je hele akkoorden of arpeggio's laten herhalen. knop 1-6 is voor geluid, knop 7 geeft de verhouding van de maat weer tot het tempo van inkomende midi-clock.

Attachments

• fm repeater.pch
    2,5 KB · Bekeken: 97
En een patch die ik erg vaak gebruik, een FX patch, audio in L (mono) en hij gaat stereo uit (1+2). Het begint met een decimater (knop 1-3) daarna kun je een mix maken (knop 13) tussen standaard chorus of een stereo-phaser gekoppeld aan LFO's. Je kunt met de knoppen 14+15 de snelheid van d LFO's tov MIDI-clock bepalen. Kun je erg leuke blibs mee aan je sound geven als je de LFO's op squarewave zet.

Attachments

• prompt effect v8.2.pch
    2,3 KB · Bekeken: 124
Back