Dorian Urac
Aaaaaarrghhhhh!!!
Dying on the Crucifix
Right after releasing this song, there seemed to be some confusion on the meaning of the lyrics . No, it’s not about Jesus, nor about religious devotion. The man's story is merely used as a metaphor,
Krautrock
Geïnspireerd door het Krautrock genre, oftewel 70s progrock ontstaan in Duitsland, gekenmerkt door repetitieve, hypnotiserende, minimalistische, langzaam evoluerende patronen. Rockinstrumenten (elektrische gitaar, bas, drums) worden veelal gecombineerd met elektronische instrumenten (orgels, synths, analoge effects). Meestal geen standaard couplet-refrein-couplet-refrein-brug-refrein opbouw, alhoewel dat in de eerste 2 minuten van mijn liedje wél zo is.
Instrumenten
• Elektrische gitaar
• Basgitaar – EZbass
• Heavy “gitaar” (= distorted tuba) – UVI
• Harmonium orgel – OT SIne
• Philicorda orgel – UVI
• Farfisa orgel – Arturia V
• Drums – AD2
• Sub BD – FI Nisko
• Gong – UVI
• Waterphone – Sampletank
• Noises – Audiothing
Lyrics
Nee ik ben niet opeens into Jezus.
De tekst gaat over het beschermen van een kwetsbare dierbare door openlijk schuld op je te nemen voor een voorval waar je zelf eigenlijk een voetnoot in bent. Oftewel: als boodschapper door omstanders aan het kruis genageld worden en dit – met het oog op een nobel doel – bewust lijdzaam ondergaan.Werkt ie zo?
Qua mix wilde ik het een rauwe, garage achtige klank meegeven.
’t Zijn allemaal best eenvoudige patronen. Blijft dit boeien, ook na 4 - 5 minuten? Of werkt het hypnotiserende effect?
Van de week ga ik ook weer liedjes van anderen luisteren.
Beetje druk gehad met synths uitzoeken... ehhh stiekem nog steeds druk mee

Groet, Dorian
Laatst gewijzigd: